Showing 1 - 6 of 6
kaufmotivierenden Produkteigenschaften und der Abgrenzung zum Konsumentenverhalten auf dem allgemeinen Lebensmittelmarkt. Die …Nowadays, the nutritional behavior of German consumers appears to become more differentiated and is moreover related to …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010484637
Die naturwissenschaftlich messbaren Aspekte der Qualität von Frischfleisch, wie der Hygienestatus, die Prozessqualität oder Nährwertgehalte, spielen in der konkreten Einkaufssituation der Kunden am Point of Sale kaum eine Rolle, weil sie nicht sichtbar bzw. nachvollziehbar sind. Vielmehr...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299889
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300022
Due to increasing health consciousness among consumers, there is an ever-growing demand for food and beverages with … German functional food consumers? In an online-survey referring to the Food-Related Lifestyle by BRUNSØ and GRUNERT (1995) we … their lifestyles? In conclusion, we have identified two different groups of functional food consumers in Germany: The …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300023
In the present paper we examine the German cinema market using time series data of 49 years. Applying estimation techniques such as OLS, 2SLS and SUR, we identify interrelations between the number of screens, the average real prices and the demand for movies per inhabitant. Furthermore, we test...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302262
Steigende Kosten in den meisten Gesundheitssystemen und die damit verbundenen Finanzierungsprobleme stehen im Focus von vielen empirischen Untersuchungen. Wissenschaftler sind der Meinung, dass falsch gesetzte Anreize einer der Hauptgründe hierfür darstellen. Die vorliegende Arbeit umreißt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010262920