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In order to analyse the role of competition in the post-trade markets a normative network economic analysis of securities business is provided. The theory of monopolistic bottlenecks constitutes the theoretical reference point for this analysis in order to identify stable network specific market...
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Der Aufsatz ist wie folgt aufgebaut. In Abschnitt 2 wird zunächst die Theorie der angreifbaren Märkte kurz skizziert. Es folgt in Abschnitt 3 eine kurze Darstellung der Theorie der monopolistischen Bottlenecks und deren Zusammenhang mit dem Konzept der wesentlichen Einrichtung (essential...
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In this paper we compare the privatisation and deregulation experience of German railroads with the telecommunications sector. In section 2 the period of nationalisation, legal entry barriers and self-regulation for the German railroad and the telecommunications sector is characterized. Section...
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In this paper, historical functionalities of the traditional Internet are contrasted with today's Internet functionalities of the smart Internet architecture. It is shown that network neutrality regulation prohibiting congestion management and traffic quality differentiation is contrary to...
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The aim of this paper is to show that regulatory risk is due to the discretionary behaviour of regulatory agencies, caused by a too extensive regulatory mandate provided by the legislator. The normative point of reference and a behavioural model of regulatory agencies based on the positive...
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Funktionsfähiger Wettbewerb auf den europäischen Transportmärkten erfordert den diskriminierungsfreien Zugang zu den Verkehrsinfrastrukturen für sämtliche aktiven und potenziellen Anbieter von Transportleistungen. Neben der Bedingung der Diskriminierungsfreiheit gilt es aber gleichzeitig...
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Der institutionelle Reformprozess vom gesetzlich geschützten Fernmeldemonopol zu der partiellen Marktöffnung in den 1980er Jahren bis hin zur umfassenden Marktöffnung seit Januar 1998 schuf ein fruchtbares Forschungsfeld, sowohl aus der Perspektive der normativen als auch der positiven...
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Funktionsfähiger Wettbewerb auf den europäischen Transportmärkten erfordert den diskriminierungsfreien Zugang zu den Verkehrsinfrastrukturen für sämtliche aktiven und potenziellen Anbieter von Transportleistungen. Neben der Bedingung der Diskriminierungsfreiheit gilt es aber gleichzeitig,...
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Im Gegensatz zu der in der Vergangenheit häufig gewählten sektorspezifischen Betrachtung wird im Folgenden ein disaggregierter Ansatz gewählt, der zwischen den Netzebenen Wegeinfrastrukturen, Verkehrskontrollsysteme sowie Verkehrsleistungen unterscheidet. Diese Vorgehensweise ermöglicht es,...
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In section 1 the disaggregated approach of network economics is explained which distinguishes between the network levels transport services, traffic control systems and fixed infrastructure. Section 2 starts with an explanation of the theory of monopolistic bottlenecks, which can be used as a...
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