Showing 1 - 10 of 175
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003376640
Am 1. Januar 2015 wurde in Deutschland der allgemeine gesetzliche Mindestlohn eingeführt. Wir identifizieren Beschäftigungseffekte des Mindestlohns durch Variation in der Betroffenheit von Betrieben. Das IAB-Betriebspanel ermöglicht uns dabei, antizipierende Lohnanpassungen und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011441962
In Germany, decreasing collective bargaining coverage and rising wage inequality led to the introduction of a new statutory minimum wage of € 8.50 per hour of work. We analyze the relationship between the bite of the minimum wage and employment/ unemployment growth using regional data of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011544284
Als Resultat einer ausführlichen politischen Debatte im Anschluss an die Bundestagswahl 2013 wurde in Deutschland am 1. Januar 2015 ein neuer Mindestlohn eingeführt. Dieser Artikel analysiert, ob die Bekanntgabe seiner Einführung bereits die Beschäftigungserwartungen von Arbeitgebern im Jahr...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011418249
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011376221
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010491908
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010491911
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012135237
This article examines the overall effect of global value chains (GVCs) on labour market outcomes, namely wages and labour demand. The analysis exploits the World Input-Output Database (WIOD, 2016 release) covering 43 countries and 54 sectors from 2000 to 2014. GVC involvement is measured by the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012138113
This study focuses on the economic effects of the phenomenon of the electrification of powertrains in passenger cars (e-mobility). The automotive industry is one of the leading sectors in Germany and the country is one of the world's leading car producers. Therefore the economic impact could be...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011999080