Showing 1 - 10 of 310
1. Need for a Steady Foundation -- 2.What is Dharma? -- 3.The Uniqueness of the Dharmic Tradition -- 4.Dharmic Leadership -- 5.Organizational Dharma -- 6.Enablers of Dharma -- 7.Hurdles/Challenges -- 8.Case Studies -- 9.Concluding Thoughts.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013163609
Section 1: Philosophical foundations and normative approaches for business management -- Chapter 1: What should business ethics be? Aims, methodology, substance – by Brian Berkey -- Chapter 2: Philosophical challenges in development of ethical perspective in business – by Dušan Kučera --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013256196
1. Ethics of Management -- 2. Ethics of Capitalism -- 3. Ethics of Marxism -- 4. Business ethics and ethical leadership -- 5. Japanese management system -- 6. Scandinavian and Yugoslav management system.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012508355
1. What is Buddhist Economics? -- 2. The Four Noble Truths: A Decision-Making and Problem-Solving Framework -- 3. What is the Problem with the Market Economy? -- 4. Drivers behind the Shortcomings of the Market Economy -- 5. Buddhist Economics Theory -- 6. Buddhist Ethics and Moral Life -- 7....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399167
CHAPTER 1. INTRODUCTION -- CHAPTER 2. LITERATURE REVIEW.-CHAPTER 3. RESEARCH DESIGN -- CHAPTER 4. EMPIRICAL ANALYSIS OFORGANIZATIONAL ETHICAL CLIMATE, ORGANIZATIONAL COMMITMENT AND JOB PERFORMANCEIN JFMEs IN CHINA -- CHAPTER 5. THE IMPACT OF ORGANIZATIONAL ETHICAL CLIMATE ON ORGANIZATIONAL...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399389
Das Phänomen «Dark Tourism» wird nun seit über einem Vierteljahrhundert wissenschaftlich betrachtet und hält zunehmend auch Einzug in den öffentlichen Diskurs. Vielfach wurden bereits management-bezogene Aspekte bzgl. des Umgangs mit Orten des Dark Tourism beleuchtet; eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013163614
The book provides an overview of socially responsible consumption and marketing, as well as a collection of teaching cases that discuss and emphasize how 21st-century organizations, both for-profit and non-profit, are addressing socially responsible consumers and meeting their changing needs...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012814817
Einleitung,- Konzeptionelle und theoretische Grundlagen zur Aktivierung / Deaktivierung des sozial-ökologischen Konsumentengewissens -- Aktivierende und deaktivierende Faktoren des sozial-ökologischen Konsumentengewissens (Studie 1) -- Rolle des Reasoning-Fokus für Moral Disengagement...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012596918
Unternehmen -- Umweltmanagementsystem: Auch Lieferanten müssen mitziehen -- Marketing für Lohas -- So finden Sie Ihre Nische … Unternehmen ist es daher unerlässlich, diesem wachsenden Kundensegment stärkere Beachtung zu schenken und die Marktchancen ihrer … mit zahlreichen Checklisten und Beispielen von Unternehmen, die sich bereits erfolgreich auf LOHAS ausgerichtet haben. Der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517235
Überblickswissen zu großen Herausforderungen auf dem Weg ins Anthropozän Ausgewählte Grundlagen vor allem aus Philosophie und Rhetorik …, Ethos, Logos, Pathos und Kairos Die Zielgruppen Fach- und Führungskräfte in Unternehmen, Politik und Verwaltung … mit Unternehmenserfahrung vertritt er eine philosophisch ausgerichtete Wirtschaftsethik auf Basis unserer kulturellen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012799825