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Multidimensional approaches have increasingly been used to understand poverty, but have yet to be fully operationalized. This methodical and important book uses factor analysis and structural equations modelling to develop a multidimensional framework that integrates capability and social...
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Die westliche Vorstellung von Management ist in eine Sackgasse geraten. Manager tun sich immer schwerer damit, globale Zusammenhänge wirklich zu erfassen. Unter unvermeidlicher Unsicherheit entscheiden sie oft eindimensional – und bleiben trotz immenser Anstrengungen wirkungslos. Werner...
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Dominica has been hit hard by the Covid-19 pandemic, with an estimated decline in GDP of 11 percent in 2020 underpinned by a sharp reduction in tourism receipts that affected connected sectors and by lockdown measures to limit virus contagion. The output decline was contained by health spending,...
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Covid-19 has exacted a tragic human, social, and economic toll on Mexico. Over 85,000 lives were lost; unofficial estimates are notably higher. Of 12 million workers that lost their jobs, most of whom came from the informal sector with a limited safety net, over 4 million remain out of the...
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The HIV/AIDS pandemic striking South Africa is of historic proportions. More people are living with AIDS in South Africa than in any other country in the world. Just in the past decade, the life expectancy in South Africa has dropped from 67 to 43 years. The social and economic impact of this...
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Cause related Marketing -- Corporate Social Responsibility -- Strukturgleichungsmodell. … auf den Kaufentscheidungsprozess. Die Autorin konzeptualisiert ein Strukturgleichungsmodell, welches die Wirkung …
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Unternehmen erhoffen sich von der Kommunikation ihrer gesellschaftlichen Verantwortung Imagegewinne und eine höhere Kundenloyalität. Tatsächlich bleiben viele Corporate-Social-Responsibility(CSR-)Aktivitäten im Marketingkontext in der Praxis wirkungslos. Jan Waßmann untersucht sowohl...
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Corporate Social Responsibility (CSR) ist zu einem Schlagwort unserer heutigen Gesellschaft, der Politik, aber auch zunehmend des betriebswirtschaftlichen Denkens geworden. Dabei ist das CSR-Engagement eines Unternehmens nur dann glaubhaft, wenn soziale Maßnahmen nicht auf die externe Dimension...
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konfirmatorischer Faktorenanalyse, bis hin zur Prüfung von kausalen Wirkhypothesen mittels Kovarianzstrukturanalyse sowie PLS nach. Alle …
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