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Spatial Econometrics is a rapidly evolving field born from the joint efforts of economists, statisticians, econometricians and regional scientists. The book provides the reader with a broad view of the topic by including both methodological and application papers. Indeed the application papers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521072
This paper proposes maximum likelihood estimators for panel seemingly unrelated regressions with both spatial lag and spatial error components. We study the general case where spatial effects are incorporated via spatial errors terms and via a spatial lag dependent variable and where the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013137243
This paper compares various forecasts using panel data with spatial error correlation. The true data generating process is assumed to be a simple error component regression model with spatial remainder disturbances of the autoregressive or moving average type. The best linear unbiased predictor...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013158526
Hausman-Taylor world and for dynamic panel data models with homogeneous/heterogeneous slopes and cross-sectional dependence …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012834582
We propose an Adjusted Quasi-Score (AQS) method for constructing tests for homoskedasticity in spatial econometric models. We first obtain an AQS function by adjusting the score-type function from the given model to achieve unbiasedness, and then develop an Outer-Product-of-Martingale-Difference...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013315158
This Third Edition updates the "Solutions Manual for Econometrics" to match the Fifth Edition of the Econometrics textbook. It adds problems and solutions using latest software versions of Stata and EViews. Special features include empirical examples using EViews and Stata. The book offers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402217
1. Die Entscheidungen der Unternehmen -- 2. Die Entscheidungen der Haushalte -- 3. Marktkoordination bei Vollkommener Konkurrenz -- 4. Staatliche Markteingriffe -- 5. Monopole -- 6. Oligopole I: Strategischer Mengenwettbewerb -- 7. Oligopole II: Strategischer Preiswettbewerb.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017150
Produktions- und Kostentheorie -- Unternehmen und Märkte -- Theorie des Konsumenten -- Allgemeines Gleichgewicht und … Unternehmen und Märkte Theorie des Konsumenten Allgemeines Gleichgewicht und Wohlfahrt Der Autor Prof. Dr. Friedrich Breyer ist …
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1. Marktökonomische Grundlagen.- 2. Kartelle und Fusionen.- 3. Wettbewerbsrechtlicher Rahmen -- 4. Differenzierung und Innovation -- 5. Designwettbewerb -- 6. Qualitätswettbewerb und Produktinnovation -- 7. Patentrennen und Patentschutz -- 8. Prozessinnovationswettbewerb.
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Gleichheit und Gerechtigkeit -- Effizienzorientierte Begründungen für Umverteilung -- Effizienzgründe für die Existenz einer Sozialversicherung -- Rentenversicherung -- Krankenversicherung -- Arbeitslosenversicherung und Grundsicherung -- Familienpolitik -- Zukunftsprobleme des deutschen...
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