Showing 1 - 10 of 14
Dieser Artikel präsentiert Ergebnisse mehrerer international vergleichender und deutscher mikroökonometrischer Untersuchungen zum Zusammenhang zwischen frühkindlicher Bildung und späteren kognitiven und nicht-kognitiven Fähigkeiten anhand der TIMSS-, PISA-, IGLU- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008859826
Die Öffentlichkeit hat ein Interesse zu wissen, ob politische Maßnahmen die mit ihnen verfolgten Ziele wirksam und wirtschaftlich erreichen. In empirischen Studien, die als Grundlage für evidenzbasierte Wirtschaftspolitik dienen können, werden häufig komplexe Methoden verwendet, um...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010344928
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009375769
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009161656
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009411115
The paper estimates the correlates of student performance across countries using student-level data from the PISA-2000 study. There is a substantial relationship of international student performance in math, science, and reading with institutional features. In particular, there are positive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008858474
The euro area has experienced a sustained decline in labour productivity growth since the 1980s. In the economic literature this phenomenon is commonly explained by a decline in capital deepening and lower total factor productivity (TFP) growth. However, the decline in labour productivity growth...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008858935
Extending the common baseline model in various dimensions does not fundamentally change the low contribution of labor quality to productivity growth in Germany. Labor quality growth is low owing to a small increase in the share of workers with higher education, a negative contribution from a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008859464
Mikroökonometrische Schätzungen anhand internationaler Schülerleistungstests zeigen, dass das Ausmaß, in dem Schülerleistungen mit dem familiären Hintergrund variieren, international sehr unterschiedlich ist. So weisen etwa Frankreich und Kanada wesentlich ausgeglichenere Bildungschancen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008858473
We estimate the relationship between computers and students' educational achievement in the international student-level PISA database. Bivariate analyses show a positive correlation between achievement and computer availability both at home and at school. However, once we control extensively for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008858481