Showing 1 - 10 of 25
There are numerous studies analyzing factors of success in media-broadcasted artistic contests, especially music competitions. However, one factor that is generally neglected in the literature is the quality of the artistic performances (i.e. "music quality"). In this paper, we approach this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011994211
We review the economics of superstars, originally developed for stars in traditional media, and discuss whether they are applicable for the (allegedly) novel phenomenon of stars in social media (influencer, micro-celebrities). Moreover, we analyse potentially new factors for creating social...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011995125
Die Analyse des jährlich stattfindenden Bundesvision Song Contest als inner-deutscher Musikwettbewerb ist nicht nur aus musikalischer, sondern auch aus wissenschaftlicher Sicht lohnend. Mittels empirischer Analyse der vergebenen Punkte liefert der vorliegende Beitrag eine Untersuchung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011492568
The combination of the digitalization of cultural goods and facilitated cross-border availability through the internet fuels a globalization process that is of-ten said to cause a homogenization of demand across countries, in particular, for entertainment goods as music and movies. In the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011492574
The world of audiovisual online markets is rapidly changing. Not long ago, it was dominated by linear television, transmitted terrestrially, through cable networks or via satel-lite. Recently, streaming services like Netflix, YouTube, Amazon Prime and others have emerged as new suppliers of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012197947
Behavioral patterns in media consumption are changing. With the upcoming of video-on-demand platforms, so-called "binge-watching" gained broad awareness. To the best of our knowledge, this is the first economic analysis explicitly on binge-watching. We approach the phenomenon by arguing that it...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012201826
Dieser Beitrag fasst die ökonomischen Besonderheiten von Unterhaltungsmärkten zusammen und legt dabei einen besonderen Fokus auf Digitalisierungseffekte. Dabei werden die Aspekte Erfahrungsgüter und Qualität, Fixkostendegression & Güterheterogenität, Super-stareffekte, die Rolle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012418111
The paper analyses the economics behind algorithmic search and recommender services, based upon personalized user data. Such services play a paramount role for online services such as marketplaces (e.g. Amazon), audio streaming (e.g. Spotify), video streaming (e.g. Netflix, YouTube), app stores,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012418112
Der Beitrag analysiert den Zusammenhang von Lobbyismus und Medienwirtschaft auf zwei Ebenen. Erstens werden Medienunternehmen und andere Akteure der Medienwirtschaft als Lobbyisten ihrer Partikularinteressen betrachtet und dabei sowohl auf "klassische" Medien als auch auf datenbasierte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013258440
Der vorliegende Beitrag diskutiert ausgewählte Aspekte einer Regulierung des E-Lending aus ökonomischer Perspektive. Dabei werden neben den Gemeinwohlaspekten des Zugangs zu und der Teilhabe an Literatur auch die Rolle von Interessengruppen und die Marktstellung digitaler Intermediäre in den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013331904