Showing 1 - 10 of 159
Innovation management is commonly understood as a central system and function of a firm’s ability to keep up with developments in the market. Markus Sattler reviews the predictors of successful innovation management on firm level with a meta-analytic approach. His findings suggest that the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015228
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009775598
Kreativität im Arbeitsleben.- Selbstregulation kreativer Leistungen -- Kreativitätsbarrieren in Gruppen und ihre Überwindung -- Innovationen in Organisationen -- Teams und Innovation -- Diversity, heterogene Teams und Innovation -- Grundlagen des Entrepreneurship.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017052
Die Suche nach der passenden Organisationsform ist eine der größten und wichtigsten Herausforderungen für die Unternehmensführung unserer Zeit. Ein umfassendes Konzept zur sachgerechten Evaluation von Effektivität und Effizienz verschiedener Organisationsstrukturen ist dabei unerlässlich....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424970
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520814
Matthias Pittrof zeigt die große Bedeutung der Unternehmenskultur für den Unternehmenserfolg anhand der sogenannten … Hidden Champions, der unbekannten mittelständischen Weltmarktführer, auf. Der Autor ermittelt die Unternehmenskultur der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015340
Strategic change management is indispensable for every organization that has to adjust its strategy to changing industry contexts. Patricia Klarner adopts a new approach to analyze strategic changes and introduces the rhythm of change as a concept that measures the timing of changes. Her...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522825
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011289288
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010477677
Bettina Hauser develops a research model, which encompasses entrepreneurial leadership as a major success factor during post-merger integration. Additionally, contextual variables, namely cultural distance and the organizational variable, relative size, are tested for their moderating effect on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819090