Showing 1 - 10 of 2,238
point increase in entrepreneurship, equivalent to a 4% increase in the number of entrepreneurs. New entrants were more …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013045578
, innovation, and routes for social mobility, the author tracks the success or failure of entrepreneurs, including comparisons of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520729
interprets the results of semi-structured interviews with four diaspora entrepreneurs and four experts in Berlin, as well as …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396186
This book contributes to our understanding of the reasons for the uneven geographic emergence and distribution of innovative start-ups and human capital, analyzing the role of the regional knowledge base and specifically academic knowledge. Using extensive datasets from West German regions and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398174
Deutschland ist weit entfernt, ein Gründerland zu sein. Umso mehr ist unternehmerischer Geist in deutschen Firmen begehrt. Viele Bemühungen werden angestellt, Führungskräfte zu mehr unternehmerischem Denken und Handeln zu bewegen oder Unternehmertypen zu gewinnen. Solche Bemühungen sind...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401629
Unternehmer sind Personen, die technologie- oder marktbasierte Chancen erkennen und trotz gewisser Unsicherheiten … - Gründungsinteressierte Studierende sowie Angehörige von Hochschulen und Forschungseinrichtungen - Junge Unternehmer, die Antworten auf …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017203
Fear of entrepreneurial activity -- Entrepreneurship -- Failure of new ventures -- Characteristics of entrepreneurs. … entrepreneurs. He draws parallels to Prospect Theory revealing the components of fear and shows, that entrepreneurial fear is a … of failure – and the underlying reasons, why potential entrepreneurs think they might fail. A comparison to actual …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019065
Vorwort von Dr. Fabian Heilemann -- Danksagung -- Zum Aufbau des Buches -- Mitarbeiterverzeichnis -- Einleitung von Prof. Dr. Anabel Ternès - Wie und warum man Gründer wird -- Teil I: Neue Medien und neue Kommunikation -- Teil II: Sozial und Nachhaltig – für einen guten Zweck -- Teil III:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019938
research and theory. This new Handbook sets the framework for an expansion of attention to the vast majority of entrepreneurs …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014013953
Wie lässt sich der spätere Erfolg eines jungen Unternehmens zum Zeitpunkt seiner Gründung vorhersagen? Mit dieser schwierigen aber hochrelevanten Fragestellung sehen sich Investoren und Unternehmensgründer gleichermaßen konfrontiert, da sie den Gründungs- bzw. Investitionserfolg...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014724