Showing 1 - 10 of 105
Das Phänomen «Dark Tourism» wird nun seit über einem Vierteljahrhundert wissenschaftlich betrachtet und hält zunehmend auch Einzug in den öffentlichen Diskurs. Vielfach wurden bereits management-bezogene Aspekte bzgl. des Umgangs mit Orten des Dark Tourism beleuchtet; eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013163614
The book provides an overview of socially responsible consumption and marketing, as well as a collection of teaching cases that discuss and emphasize how 21st-century organizations, both for-profit and non-profit, are addressing socially responsible consumers and meeting their changing needs...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012814817
Einleitung,- Konzeptionelle und theoretische Grundlagen zur Aktivierung / Deaktivierung des sozial-ökologischen Konsumentengewissens -- Aktivierende und deaktivierende Faktoren des sozial-ökologischen Konsumentengewissens (Studie 1) -- Rolle des Reasoning-Fokus für Moral Disengagement...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012596918
Der Wandel zu Lifestyle und Nachhaltigkeit -- Leben auf der Suche nach Sinn und Spiritualität -- Die Zielgruppe für Ihr Unternehmen -- Umweltmanagementsystem: Auch Lieferanten müssen mitziehen -- Marketing für Lohas -- So finden Sie Ihre Nische -- Zukunftsperspektive 2020.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517235
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003583431
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010365329
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011471864
1 Introduction -- 2 Theorising the economic transformation -- 3 The rise of the rentier class in the post-Soviet space -- 4 Rentier capitalism in Kazakhstan and Kyrgyzstan -- 5 Social movements and activism in Kazakhstan and Kyrgyzstan -- 6 Alternative economic imaginaries in Central Asia -- 7...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012615712
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013172438
1. The Great Re-evaluation: Reaching for an End -- Part I In the Beginning, an End -- 2. People, Firms, Markets, Behaviour -- 3. The Ends of Desire in Financial Markets -- Part II The Social Licence and Justice -- 4. The Social Licence for Financial Markets -- 5. Realising Justice: the Role of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399576