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Using a large panel data set of German manufacturing establishments, this paper investigates the impact of competition on training incidence as well as on the number of trained workers. According to theory, one would expect a negative relationship between product market competition and firms'...
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Dienstleistungsbereich in Deutschland abdeckt. Wir finden Hinweise darauf, dass Arbeitgeber mit hoher Produktivität Mindestlöhne unterstützen …
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Deutschland Reformen zur Verbesserung dieser Situation durchgeführt. Ein wichtiger Teil dieser Reformen war die Einführung … indikatorenbasierter Finanzierungsmodelle. Diese Finanzierungsysteme sollten den Wettbewerb zwischen den Universitäten fördern, indem Teile … Quantils-Treatmenteffekten können wir die Hypothese, dass mehr Wettbewerb zwischen den Hochschulen Noteninflation verursacht …
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den fünf großen Tankstellenmarken. Dies spricht für eine sehr hohes Maß an Wettbewerb im deutschen Tankstellenmarkt. Die …
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Dieses Paper analysiert einen Paneldatensatz täglicher Kraftstoffpreise von über 5000 Tankstellen in Deutschland und …
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Mit dem Ziel den Wettbewerb auf dem Benzinmarkt zu erhöhen, wurde die so genannte Markttransparenzstelle für ….834 Stationen in Deutschland und unter Verwendung von sowohl Fixed-Effects-Methoden als auch eines Difference … Markttransparenzstelle für Kraftstoffe einen verschärften Wettbewerb auf dem Benzinmarkt, mit einer Reduzierung der Preismargen um 1-2 Cent …
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We explore whether non-competitive pricing prevails in Germany’s retail gasoline market by examining the influence of the crude oil price on the retail gasoline price, focusing specifically on how this influence varies according to the brand and to the degree of competition in the vicinity of...
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We define an indirect evolutionary approach formally and apply it to (Tullock)contests. While it is known (Leininger, 2003) that the direct evolutionary approach in the form of finite population ESS (Schaffer, 1988) yields more aggressive behavior than in Nash equilibrium, it is now shown that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003728964
This paper proposes a model for a certification market with an imperfect testing technology. Such a technology only assures that whenever two products are tested the higher quality product is more likely to pass than the lower quality one. When only one certifier with such testing technology is...
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This paper provides existence and characterization of the optimal contest success function under the condition that the objective of the contest designer is total effort maximization among n heterogeneous players. Heterogeneity of players makes active participation of a player in equilibrium...
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