Showing 1 - 10 of 303
Part 1: Introduction of the Chinese Fashion Market -- Part 1.1: overview of the Chinese Fashion Market -- Part 1.2: Re-evaluating the Market Potential: a perspective of domestic fashion brands -- Part 1.3: Too big to lose: a perspective of global fashion brands in the Chinese market -- Part 2:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013270838
“China is blazing the trail in technology, and this is transforming consumers and their lives profoundly at a pace that no other world region is experiencing. Deep understanding of Chinese consumers is therefore mission critical. Sethi provides a fascinating perspective based on his deep...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395904
und in Wissenschaft, Wirtschaft und Politik praktisch in Dienst genommen werden. Die im ersten Teil herausgearbeiteten …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402295
Rommerskirchen ist Professor für Philosophie und Soziologie an der Hochschule Fresenius. Er beschäftigt sich in der Forschung und in …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402826
Konsumenten wählen im Zuge der Digitalisierung immer öfter Subskriptionen bzw. Abonnements, um ihre Einkäufe zu automatisieren. Im Mittelpunkt des essentials von Severin Friedrich Bischof und Thomas Rudolph stehen Subskriptionen für Konsumgüter, die von Konsumenten in der Vergangenheit in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402907
Modell zur Erklärung der Bedeutung von Online Word-of-Mouth für Konsumenten -- Funktionen der Informationssuche in Online Word-of-Mouth -- Einfluss der Glaubwürdigkeit von Informationen auf die Nutzung von Online Word-of-Mouth -- Einflussfaktoren der Bedeutung von Online Word-of-Mouth für...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016448
1. Introduction -- 2. Social Inequality and the Plurality of Life-Styles -- 3. Inequality Processes and Vertical Social Stratification -- 4. Social Network Analysis and the Sociology of Economics -- 5. From Heterodoxy to Orthodoxy and Vice Versa -- 6. The Order of Social Sciences -- 7. Bounded...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012615692
Chapter 1 - An Introduction to the Critique of Archaeological Economy (Reinhard Jung, Stefanos Gimatzidis) -- Chapter 2 - Writing the Deep History of Human Economy (Randall McGuire) -- Chapter 3 - Wealth, Women's Labor, and Forms of Value: Thinking From the Study of Ancestral Central America...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012585324
Chapter 1: Rivalry In and Out of Sport -- Chapter 2: The Games We Play -- Chapter 3: They Said What? -- Chapter 4: Are You Team Apple or Team Samsung? -- Chapter 5: Rebels or Star Fleet? -- Chapter 6: Introduction of a Hierarchy of Out-Group Derogation -- Chapter 7: Here We Are, There We Go.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012627214
Erik Völker untersucht ausführlich verschiedene Möglichkeiten, die soziologische Theorie der Praktiken (Praxeologie) in die ökonomische Konsumforschung zu integrieren. Im Gegensatz zur klassischen, utilitaristischen ökonomischen Theorie geht die Praxeologie von einer Habitualisierung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402609