Showing 1 - 10 of 88
Das Zeitalter zunehmender Diskontinuitäten -- Intangible Assets - Bedeutung, Eingrenzung und Zusammenhänge -- Traditionelle Ansätze und Konzepte zur Lenkung von Intangible Assets -- Strategisches Management mit der Balanced Scorecard -- Früherkennungssysteme und Intangible Assets.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012694940
Enterprise Risk Management in Supply Chains -- Risk Matrices -- Value-Focused Supply Chain Risk Analysis -- Examples of Supply Chain Decisions Trading Off Criteria -- Simulation of Supply Chain Risk -- Value at Risk Models -- Chance Constrained Models -- Data Envelopment Analysis in Enterprise...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399177
Balanced Scorecards sind zweifellos mächtige Instrumente, um Unternehmen und Funktionsbereiche wie den Vertrieb zu managen. Eine ausgeklügelte „Mechanik“ erlaubt es Führungskräften, die strategisch relevanten Aufgaben und Ziele zu identifizieren und ständig im Auge zu behalten....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401853
Vom stationären Einzelhandel zum Intelligent Retail -- Bedrohungen des stationären Handels -- Intelligent Retail -- Beispiele für stationären Einzelhandel der Zukunft -- Risiken für Intelligent Retail.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012615706
Chapter 1. A Lanchester-Type Dynamic Game of Advertising and Pricing -- Chapter 2. On the Modelling of Price Effects in the Diffusion of Optional Contingent Products -- Chapter 3. The effects of consumer rebates in a competitive distribution channel -- Chapter 4. On the coordination of static...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398803
Chapter 1. Omni-channel operations: Challenges, opportunities, and models -- Chapter 2. New Functions of Physical Stores in the Age of Omnichannel Retailing -- Chapter 3. Omni-Channel Assortment Planning -- Chapter 4. Returns Policies and Smart Salvaging: Benefiting From a Multi-Channel World --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398945
Chapter 1. Estimating Demand with Constrained Data and Product Substitutions -- Chapter 2. Selling Innovative Products to Anxious Consumers -- Chapter 3. Buyer Valuation Uncertainty and Firm Information Provision Strategies -- Chapter 4. Optimizing Promotions for Multiple Items in Supermarkets...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399125
Chapter 1: Introduction -- Chapter 2: Distribution in a Developing Economy: 1850-1900 -- Chapter 3: Distribution Driven by Technology: 1900-1950 -- Chapter 4: Technology Accelerates: 1950 to Present -- Chapter 5: Conclusion: Marketing Education and the Future.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399374
Rund drei von vier Deutschen lassen sich in einem Fachgeschäft ausführlich beraten, kaufen jedoch die Ware später im Internetshop eines Wettbewerbers. Dieses als Showrooming bezeichnete Konsumverhalten ist mit der steigenden Akzeptanz des Onlinehandels zu einer wachsenden Herausforderung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401779
Chapter 1: Introduction to the value chain -- Chapter 2: Introduction to the intermediaries in the healthcare value chain -- Chapter 3: Overview of GPOs -- Chapter 4: History of GPOs (co-authored with David Cassak) -- Chapter 5: Performance of GPOs -- Chapter 6: Analysis of Specific GPO Issues...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013414556