Showing 1 - 10 of 269
Part 1: Managing Self -- Chapter 1: What do the five pillars of meaning mean to you? -- Chapter 2: How do you rate on your “energy barometer”? -- Chapter 3: Are you creating “eureka moments”?.-Chapter 4: Is revenge a dish best not served at all? -- Chapter 5: How to cultivate patience in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013040860
Chapter 1- What is management; what do managers do? -- Chapter 2- Management during the First Industrial Revolution -- Chapter 3- Management during the Second Industrial Revolution -- Chapter 4 – Management During the Third Industrial Revolution -- Chapter 5- The Fourth Industrial Revolution...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012627237
1. Market: Why are we so important? -- 2. Purpose: What Value do We Add? -- 3. Good: What Good do We Create? -- 4. Colonization: Who is in the Center and whose Knowledge Counts? -- 5. Inequality. Whom do we exclude? -- 6. Technology: What are we Embracing? -- 7. Ecology: Can Management Education...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012814627
Vorwort (Dr. Gunther Schmidt) -- 1. Einleitung -- 2. Aktuelle Perspektiven im Change Management -- 3. Hypnosystemischer Beratungsansatz -- 4. Change Management aus hypnosystemischer Perspektive -- 5. Aufbau eines Beratungs- und Steuerungssystems -- 6. Ausblick -- 7. Fallstudien -- Glossar --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012793247
This handbook explores the theme of managing inside China and consists of chapters that communicate the major managerial concepts within the context of Mainland China. Its key emphasis is to clearly highlight the differences in the art of managing in China vs. the West, while acknowledging that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398654
Im vorliegenden Buch wird zunächst eine ganzheitliche Theorie von Leadership und Management entwickelt und ihre Anwendung in der Praxis gezeigt. Anschließend wird das Thema der Qualifizierung von (Nachwuchs-)Führungskräften aufgegriffen und ein neuartiges, auf ästhetischem Erfahren und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012496197
Unternehmen leben von dem, was sie verkaufen – und damit von ihrer Vertriebsorganisation und davon, wer diese wie führt. Die Führung der Vertriebsorganisation ist ein erfolgskritischer Faktor und gehört zu den anspruchsvollsten Aufgaben für Führungskräfte. Längst hat das digitale...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012403029
„Ein guter Spruch ist die Wahrheit eines ganzen Buches in einem einzigen Satz.“ (Theodor Fontane) Eine gelungene Einleitung für eine Rede, eine pointierte Aussage für eine Präsentation oder ein Paper – mit diesem Buch sind Sie immer gut gerüstet. Über 2.600 sorgfältig ausgewählte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012403167
I. Zur Bedeutung des Bauchgefühls in Zeiten von Big Data -- II. Vorwissen und Erfahrungen -- III. Intuition als bewusste Intelligenz -- IV. Bauchentscheidungen im Management -- V. Small Data und Intuition -- VI. Eine Form von Intelligenz: die innere Stimme -- VII. Was Manager zum Thema...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012664401
How do you start in a new leadership role? In this book, the author presents methods and processes of optimal onboarding that have proven themselves in his numerous leadership roles and in consulting. He shows in a very practical and easy-to-implement way how leaders create strong trust...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013448995