Showing 1 - 10 of 35
Der Wandel zu Lifestyle und Nachhaltigkeit -- Leben auf der Suche nach Sinn und Spiritualität -- Die Zielgruppe für Ihr Unternehmen -- Umweltmanagementsystem: Auch Lieferanten müssen mitziehen -- Marketing für Lohas -- So finden Sie Ihre Nische -- Zukunftsperspektive 2020.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517235
Das Phänomen «Dark Tourism» wird nun seit über einem Vierteljahrhundert wissenschaftlich betrachtet und hält zunehmend auch Einzug in den öffentlichen Diskurs. Vielfach wurden bereits management-bezogene Aspekte bzgl. des Umgangs mit Orten des Dark Tourism beleuchtet; eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013163614
The book provides an overview of socially responsible consumption and marketing, as well as a collection of teaching cases that discuss and emphasize how 21st-century organizations, both for-profit and non-profit, are addressing socially responsible consumers and meeting their changing needs...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012814817
Einleitung,- Konzeptionelle und theoretische Grundlagen zur Aktivierung / Deaktivierung des sozial-ökologischen Konsumentengewissens -- Aktivierende und deaktivierende Faktoren des sozial-ökologischen Konsumentengewissens (Studie 1) -- Rolle des Reasoning-Fokus für Moral Disengagement...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012596918
Vorwort -- Teil I: Willkommen in der neuen Arbeitswelt -- Vergangenheit: Warum ändert sich gerade jetzt so viel?- Gegenwart: Was tut sich gerade da draußen?- Zukunft: Was bedeutet das alles für die Art, wie wir (zusammen-)arbeiten?- Teil II: Hardware für die neue Arbeitswelt Ausrüstung:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013192326
Der Realitätsschock erster Arbeitstag -- Das Rüstzeug oder: Die Kompetenzen, die ich habe – und was ich sonst noch so alles bräuchte -- Landkarte der Möglichkeiten – was man mit den Kompetenzen so alles anstellen kann (im studierten Fach und anderswo) -- Und jetzt? – Was sich ab heute...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012403130
Chapter 1: Introduction -- Chapter 2: Rethinking (or refreshing) the definition of green behaviors -- Chapter 3: Three shades of green behaviors: definitions and main issues -- Chapter 4: Drivers of green behaviors: A short review -- Chapter 5: Research on green behaviors: mapping trends --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013163597
The primary aim of this reference volume is to provide an accessible and comprehensive review of current methods used to address resource evaluation and environmental as well as climate issues, and in a manner easily understood by decision-makers and the non-economists interested in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012519896
Measurement and valuation of environmental benefits and costs -- Management of natural resources and conflicts (water as example) -- Sustainable Decision-Making with respect to transport and mobility -- Sustainable Decision-Making related to waste management -- Sustainable Decision-Making with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012585328
Chapter 1: Promoting Environmentally Friendly Behaviours in Emerging Markets: An Urgent Need (Nguyen) -- Chapter 2: The Green Consumers in Emerging Markets: Who are They? (Yadav) -- Chapter 3: Green Food Consumption in China (Dang) -- Chapter 4: Key Determinants of Green Purchase Behaviour in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013202333