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Investigating the issue of employee representation in multinational companies (MNCs), this book sets out to systematically conceptualise the modes of articulation between different action fields. While previous studies have focused on forms of employee representation that have emerged throughout...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395985
This book examines the global corporate strategy of Japanese multi-national enterprises (MNEs) and analyses their position in today’s business environment. Focusing in particular upon Indonesia, Kenya, Nigeria, South Africa, Sri Lanka and Vietnam, Japanese Global Strategy presents nine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396109
This volume examines the controversy surrounding the use of competition law to combat excessive pricing. While high or monopolistic pricing is not regarded as an antitrust violation in the US, employing abuse of dominance provisions in competition laws to fight excessive pricing has gained...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396885
Chapter 1. Understanding Compliance with Laws and Regulations: A Mechanism-Based Approach; Anthony Bottoms -- Chapter 2. Legitimacy and Regulatory Compliance; Justice Tankebe -- Chapter 3. The Uncertain Professional Status of Compliance; James A. Fanto -- Chapter 4. Compliance: From Soft Law to Hard...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398470
Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. Environmental Policies in the Power Sector -- Chapter 3. Features of Power Sectors -- Chapter 4. Analysis of Power System Operations with Non-Dominant Firms -- Chapter 5. Analysis of Power System Operations with a Dominant Firm and an Oligopolistic Industry...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399381
Die Matrixstruktur als mehrdimensionale Organisationsform -- Aufgaben der Matrixdimensionen -- Selektive Matrixbildung -- Matrixbildung unterhalb der dritten Hierarchieebene -- Sachverhalte mit Abstimmungsbedarf in der Entscheidungsfindung -- Koordinationsinstrumente als Erfolgsfaktoren.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012496199
Die Grundannahmen und Theorien der Ökonomie seit Adam Smith und Karl Marx scheinen heutzutage (mehr als) überholt. Dieses Buch eröffnet Lesenden eine neue, ganzheitliche Perspektive auf ökonomische, soziale und politische Fragestellungen. Mit Hilfe eines verhaltenstheoretischen Ansatzes und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402669
Events und Wege aus der Krise -- Die Veranstaltungsbranche in Deutschland -- Herausforderungen an die Event- und Messeforschung im Kontext der Corona-Krise -- The Power of Hybrid Events -- Wie verändert ein Virus Messeformate? Stand und Perspektiven der Eventforschung:- „Live is Life“? --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819123
1. Marketing Strategy: A Global Discipline -- 2. The Global Marketing Environment -- 3. Selecting and Entering Global Markets -- 4. Balancing Global Synergies and Local Responsiveness -- 5. Steps in Developing Global Marketing Strategies -- 6. Segmenting Targeting and Positioning in Global...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012821399
Grundbegriffe -- Käuferverhalten -- Marktforschung -- Strategisches Marketing 1: Begriff, Analysen und Tools -- Strategisches Marketing 2: Marketingziele und Marketingstrategien -- Produkt- und Markenmanagement -- Preismanagement -- Vertriebs- und Distributionsmanagement --...
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