Showing 1 - 10 of 32
Die Evolution als Basis für unser Verhalten -- Signale, Partnerwahlstrategien und unser Selbstkonzept -- Wichtige physiologische und anatomische Grundlagen -- Gedächtnis -- Wahrnehmung und Interpretation von Informationen -- Lernen -- Entscheidungen und Beeinflussungen --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402831
Motive und Konsequenzen prosozialen Verhaltens -- Zusammenspiel von prosozialem Ausgabeverhalten und Konsumentenwohlbefinden -- Einfluss von zwischenmenschlicher Ähnlichkeit und Perspektivenübernahme auf die affektiven Konsequenzen prosozialen Ausgabeverhaltens -- Prozesserklärung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402899
Part 1: Artificial Intelligence -- 1. Application of Artificial Intelligence and Big Data for Fighting COVID-19 Pandemic -- 2. An IOT-Based COVID-19 Detector Using K-Nearest Neighbour -- 3. Predictive Analytics for Early Detection of COVID-19 by Fuzzy Logic -- 4. Role of Artificial Intelligence...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013040854
Chapter 1. Introduction -- Part 1. What we have learned from the interviews -- Chapter 2. The goal, context, and methods behind our case studies -- Chapter 3. What do our case studies tell us? -- Part 2. New questions the interviews have raised -- Chapter 4. The decision to implement UBI...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012697654
1. Introduction -- 2. Christian Faith and Economics -- 3. Biblical Stewardship and Economic Progress -- 4. Rationality and Alienation: Themes from Ghandi -- 5. Consumerism in Contemporary China -- 6. Anglican Christians and Modern Political Economy -- 7. Islamic Finance, Consumer Protection and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399276
Erik Völker untersucht ausführlich verschiedene Möglichkeiten, die soziologische Theorie der Praktiken (Praxeologie) in die ökonomische Konsumforschung zu integrieren. Im Gegensatz zur klassischen, utilitaristischen ökonomischen Theorie geht die Praxeologie von einer Habitualisierung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402609
Chapter 1: Introduction -- Chapter 2: Rethinking (or refreshing) the definition of green behaviors -- Chapter 3: Three shades of green behaviors: definitions and main issues -- Chapter 4: Drivers of green behaviors: A short review -- Chapter 5: Research on green behaviors: mapping trends --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013163597
Although many studies are available on visitors to cultural institutions, the infrequent or non-visitors are largely unexplored. However, they make up the majority of the population. Their motivation for not visiting is therefore the focus of this volume. This volume provides an in-depth...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013373457
1. Einleitung -- 2. Konzeptionelle Grundlagen der persönlichkeitsbasierten Personalisierung -- 3. Studie 1: Persönlichkeit und App-Interface-Präferenzen -- 4. Studie 2: Wirkung persönlichkeitsbasierter Personalisierung -- 5. Schlussbetrachtung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012403211
This book thoroughly prepares intermediate-level readers for research in social science, organization studies, economics, finance, marketing science, and business science as complex adaptive systems. It presents the advantages of social simulation studies and business intelligence to those who...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396982