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The book provides an overview of socially responsible consumption and marketing, as well as a collection of teaching cases that discuss and emphasize how 21st-century organizations, both for-profit and non-profit, are addressing socially responsible consumers and meeting their changing needs...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012814817
Dieser Band beschreibt die Entwicklung der modernen Konsumgesellschaft von ihren Anfängen in den vorindustriellen … beschreibt der Autor zunächst die historische Entstehung unserer heutigen Konsumgesellschaft und stellt anschließend jene vier …. Der Inhalt Die Entstehung der Konsumgesellschaft im Windschatten der Industrialisierung Zentrale Entwicklungslinien des …
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This book takes an interdisciplinary approach to the world of consumption, covering different topics and including sociological, economic and marketing aspects. The term ‘consumption’ is vague and even in academic disciplines the term is used in a variety of ways. Consumption research asks...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397024
Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. The Hidden Value of Second-Hand Luxury: Exploring the Levels of Second-Hand Integration as Part of a Luxury Brand’s Strategy -- Chapter 3. Sustainable Eco-luxury in the Scandinavian Context -- Chapter 4. Sustainable Luxury: A Framework for Meaning Through...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013341719
Peak-Konsum -- Die Auswirkungen von Bevölkerungsschrumpfung und -alterung auf das Rentenversicherungssystem in Deutschland -- Was taugen die Vorhersagen? Regionale Unterschiede in der demografischen Entwicklung, Ursachen und Zukunftsprognosen -- Die Generationenökonomie -- Auswirkungen des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012496251
Events und Wege aus der Krise -- Die Veranstaltungsbranche in Deutschland -- Herausforderungen an die Event- und Messeforschung im Kontext der Corona-Krise -- The Power of Hybrid Events -- Wie verändert ein Virus Messeformate? Stand und Perspektiven der Eventforschung:- „Live is Life“? --...
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1. Marketing Strategy: A Global Discipline -- 2. The Global Marketing Environment -- 3. Selecting and Entering Global Markets -- 4. Balancing Global Synergies and Local Responsiveness -- 5. Steps in Developing Global Marketing Strategies -- 6. Segmenting Targeting and Positioning in Global...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012821399
Grundbegriffe -- Käuferverhalten -- Marktforschung -- Strategisches Marketing 1: Begriff, Analysen und Tools -- Strategisches Marketing 2: Marketingziele und Marketingstrategien -- Produkt- und Markenmanagement -- Preismanagement -- Vertriebs- und Distributionsmanagement --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012803916
Grundlagen, Konzepte und Herausforderungen -- Rahmenbedingungen des Kommunikationsmanagements -- Soziologische, kulturelle und psychologische Einflussfaktoren -- Zieldefinition, Planung und Evaluation der Unternehmenskommunikation -- Strukturen, Prozesse und Akteure des Kommunikationsmanagements...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013040833
1 Introduction: digital transformation, big techs, and public policies -- 2 New economy(ies), new economics and new ‘digital’ rights -- 3 Big Techs, Market Power and Public Policies -- 4 Big techs and on-line information system -- 5 Private power and public policies: between antitrust and...
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