Showing 1 - 10 of 87
Part 1. Introduction to neuroscience for corporate communications -- Chapter 1. Why should communicators care about neuroscience? - Chapter 2. The changing landscape -- Chapter 3. Let’s get neurological -- Chapter 4. The body politic -- Part 2. The neurocommunicator’s toolkit -- Chapter 5....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012814719
Dieses Buch zeigt, dass E-Mail-Marketing für die Unternehmenskommunikation unverzichtbar ist und bleibt. Es gibt über vier Milliarden E-Mail-Accounts, aber „nur“ knapp drei Milliarden Facebook-Nutzer. Schon allein durch diese Zahlen wird die Relevanz des E-Mail-Marketings deutlich. Durch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012585242
Einleitung -- Erleben von Psychological Ownership im Kontext der Unternehmensnachfol -- Bedeutung der Identitätsforschung für das Eigentumserleben -- Entwicklung eines Bezugsrahmens zur identitätsbasierten Betrachtung von Psychological Ownership -- Empirische Untersuchung von Psychological...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012615727
CHAPTER 1. INTRODUCTION -- CHAPTER 2. LITERATURE REVIEW.-CHAPTER 3. RESEARCH DESIGN -- CHAPTER 4. EMPIRICAL ANALYSIS OFORGANIZATIONAL ETHICAL CLIMATE, ORGANIZATIONAL COMMITMENT AND JOB PERFORMANCEIN JFMEs IN CHINA -- CHAPTER 5. THE IMPACT OF ORGANIZATIONAL ETHICAL CLIMATE ON ORGANIZATIONAL...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399389
This book presents a guideline for turning any organisation into a more mindful one, allowing it to manage unexpected events and develop stronger resilience. The author conducted empirical research with a German IT company’s staff and its leadership in a longitudinal way. The whole team was...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012496305
Vorwort – Von unerwarteten Begegnungen und ihren Folgen -- Einleitung -- Puzzlesteine einer Systemkrise -- Die systemische Perspektive -- Wir wagen einen Blick in die Zukunft -- Der Schritt in die Umsetzung -- Wohin geht die Reise?.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012508358
Informationstechnologie im Kontext der Wirtschaft -- Strategieplanung – von der Analyse bis zur Implementierung -- Digitalisierung durch Prozessstandardisierung -- Wirtschaftlichkeitsbetrachtung – keine Investition ohne Gegenrechnung -- Organisationspsychologie – die Ressource Mensch im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402341
Die Zusammenarbeit zwischen familieninternen und familienexternen Geschäftsführern in Familienunternehmen kann durch Asymmetrien auf der Beziehungsebene belastet sein. In Anlehnung an teampsychologische Forschung untersucht Alisa Pfeiffer, welche sozialen Mechanismen auf die Effektivität...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012403045
introduction -- What is positive psychology, and why shall we use it in the workplace? -- Research results from the use of positive psychology in organizations -- The leader role -- Positive leadership -- Factors in the leader -- Factors in the leadership tasks -- Results in the employees -- The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013361767
Part 1 - The road less travelled -- Chapter 1 - Iguanas, isolation, and ideas -- Chapter 2 - About this book -- Chapter 3 Spoiler alert -- Chapter 4 A note on COVID-19 -- Part 2 The making of a pilgrimage -- Chapter 5 Anatomy of a pilgrimage -- Chapter 6 No pain, no gain -- Chapter 7 My two...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013361779