Showing 1 - 10 of 341
The book provides an overview of socially responsible consumption and marketing, as well as a collection of teaching cases that discuss and emphasize how 21st-century organizations, both for-profit and non-profit, are addressing socially responsible consumers and meeting their changing needs...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012814817
Der Wandel zu Lifestyle und Nachhaltigkeit -- Leben auf der Suche nach Sinn und Spiritualität -- Die Zielgruppe für Ihr … Lebensstil Nachhaltigkeit und Umweltmanagementsysteme im Unternehmen Erfolgskontrolle und Zukunftsaussichten Die Autorin …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517235
1. Associated Problem with Greening Universities -- 2. Scope for Green Knowledge & Innovation -- 3. Ethics For Greening Universities -- 4. Institutional Change For Greening Universities -- 5. In Search of a Framework for Greening University-Document Analysis -- 6. In Search of Framework for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013176826
1. Unternehmenskultur – der zentrale Erfolgs- und Gestaltungsfaktor des Managements -- 2. Unternehmenskultur kann …-Entwicklung: Die zentralen Faktoren der individuellen Unternehmenskultur bestimmen -- 5. Analyse und Diagnose – das Audit-Konzept als … Instrument -- 6. Unternehmenskultur im Reifegrad-Modell -- 7. Strategie-Entwicklung – Prioritäten und Potentiale -- 8. Methoden …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012403112
Grundlagen und Herausforderungen -- Interne und externe Gründe für Employer Branding -- Ziele definieren und den Ist-Zustand ermitteln -- Die Employer Value Proposition -- Recruiting, Personalmarketing und Personalmanagement -- Konkrete Maßnahmen und Strategien.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013349754
Das Phänomen «Dark Tourism» wird nun seit über einem Vierteljahrhundert wissenschaftlich betrachtet und hält zunehmend auch Einzug in den öffentlichen Diskurs. Vielfach wurden bereits management-bezogene Aspekte bzgl. des Umgangs mit Orten des Dark Tourism beleuchtet; eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013163614
Einleitung,- Konzeptionelle und theoretische Grundlagen zur Aktivierung / Deaktivierung des sozial-ökologischen Konsumentengewissens -- Aktivierende und deaktivierende Faktoren des sozial-ökologischen Konsumentengewissens (Studie 1) -- Rolle des Reasoning-Fokus für Moral Disengagement...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012596918
Chapter 1: Who is Gen Z? -- Chapter 2: What Shaped Gen Z?,- Chapter 3: What does Generation Z want? -- Chapter 4: What the hell is a 20th Century Job Anyway? -- Chapter 5: What Makes a 21st Century Job? -- Chapter 6: Bodies In Seats -- Chapter 7: The True Cost of Metric Fixation -- Chapter 8:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013163598
Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. Survey design and summary statistics -- Chapter 3. Innovation output -- Chapter 4. R&D organizational structure -- Chapter 5. Staged R&D project management -- Chapter 6. Incentive schemes -- Chapter 7. Risk preference, time preference, and corporate culture...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013163619
Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. What is Culture in the Context of Organizations? -- Chapter 3. The Development of Culture and its Subcultures -- Chapter 4. The Influences of Culture on Organizations’ Daily-Life -- Chapter 5. Culture and Organizational Performance -- Chapter 6. Situations...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012799821