Showing 1 - 10 of 539
1. Hosting a Successful Metamodern Party: Mixed Methods Management Research on the Web 2.0+; Anna K. Zarada, George G. Panigyrakis and Eugenia Tzoumaka -- 2. Why Consumer Psychology Needs Neurophilosophy; Paul M. W. Hackett and Gordon R. Foxall -- 3. Emotivity and Ephemera Research; Kip Jones --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395802
Dieses Buch vermittelt den Auszubildenden von Anfang an ein fallorientiertes Verständnis der Bankbetriebswirtschaftslehre. Alternativ zu traditionellen Lehrbüchern lernen sie den Stoff aus seiner Anwendung heraus anhand von Fallstudien. Die Kombination aus Sach- und Fachinhalten,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402723
Marketing 4.0: Plattformökonomie, Omnichannel, Künstliche Intelligenz, virtuelle Assistenten -- Marketingmix im digitalen Wandel und die Entwicklung zum digitalen, menschenorientierten Marketing 4.0 -- Entscheidungen und Schritte zur Durchdringung internationaler Märkte -- Internationales und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012403021
Einführung: Empirische Forschung und Betriebswirtschaftslehre -- Wesen und Relevanz von Theorien -- Die … Empirische Forschung und Betriebswirtschaftslehre Wesen und Relevanz von Theorien Die wissenschaftstheoretische Grundlage … Theorie-Entwicklung Forschungsethik und Forschungspraxis Die Autoren Prof. Dr. Martin Eisend lehrt Betriebswirtschaftslehre …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012496203
In diesem Buch stellt der Autor Theorien und Praxis der Betriebswirtschaftslehre umfassend und anschaulich dar. Er …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019031
Data. Experiments in Market Research -- Field Experiments -- Design and Process of Survey Research -- Qualitative Market Research -- Challenges in Conducting International Market Research -- Dealing with Endogeneity: A Nontechnical Guide for Marketing Researchers -- Fusion Modeling -- Managing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012814666
Chapter 1: Some tips to use EXCEL -- Chapter 2: Some useful Numerical Methods -- Chapter 3: Probabilities with EXCEL -- Chapter 4: Stochastic Processes -- Chapter 5: Representation of Random Variables -- Chapter 6: Uncertain Algebraic Equations -- Chapter 7: Random Differential Equations --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012814837
1. What is Optimal Control Theory? -- 2. The Maximum Principle: Continuous Time -- 3. The Maximum Principle: Mixed Inequality Constraints -- 4. The Maximum Principle: Pure State and Mixed Inequality Constraints -- 5. Applications to Finance -- 6. Applications to Production and Inventory -- 7....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012799820
1 Researching values in leadership and organisation. Introduction -- Part I: Methodological approaches to researching values -- 2 Values at work: Mapping the field through the lens of methodological approaches -- 3 Definitions as Initial and Final Point of Values Research? Searching for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012821379
Part I: Basic Principles of Research -- Introduction -- Information Systems Research as a Science -- Part II: Conducting Research -- Planning Your Research -- Theorising -- Research Methods -- Part III: Publishing Research -- Writing IS Research Articles -- Ethical Considerations in Research --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012650572