Showing 1 - 10 of 530
1. Hosting a Successful Metamodern Party: Mixed Methods Management Research on the Web 2.0+; Anna K. Zarada, George G. Panigyrakis and Eugenia Tzoumaka -- 2. Why Consumer Psychology Needs Neurophilosophy; Paul M. W. Hackett and Gordon R. Foxall -- 3. Emotivity and Ephemera Research; Kip Jones --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395802
This textbook on research designs provides undergraduate and graduate students with detailed guidance to tackle their research projects. This textbook has been recommended and developed for university courses in Germany, Austria and Switzerland.The authors offer students relevant research...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012664402
Einführung: Empirische Forschung und Betriebswirtschaftslehre -- Wesen und Relevanz von Theorien -- Die … Empirische Forschung und Betriebswirtschaftslehre Wesen und Relevanz von Theorien Die wissenschaftstheoretische Grundlage … Theorie-Entwicklung Forschungsethik und Forschungspraxis Die Autoren Prof. Dr. Martin Eisend lehrt Betriebswirtschaftslehre …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012496203
Marketing 4.0: Plattformökonomie, Omnichannel, Künstliche Intelligenz, virtuelle Assistenten -- Marketingmix im digitalen Wandel und die Entwicklung zum digitalen, menschenorientierten Marketing 4.0 -- Entscheidungen und Schritte zur Durchdringung internationaler Märkte -- Internationales und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012403021
In diesem Buch stellt der Autor Theorien und Praxis der Betriebswirtschaftslehre umfassend und anschaulich dar. Er …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019031
Dieses Buch vermittelt den Auszubildenden von Anfang an ein fallorientiertes Verständnis der Bankbetriebswirtschaftslehre. Alternativ zu traditionellen Lehrbüchern lernen sie den Stoff aus seiner Anwendung heraus anhand von Fallstudien. Die Kombination aus Sach- und Fachinhalten,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402723
1 Researching values in leadership and organisation. Introduction -- Part I: Methodological approaches to researching values -- 2 Values at work: Mapping the field through the lens of methodological approaches -- 3 Definitions as Initial and Final Point of Values Research? Searching for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012821379
1. What is Optimal Control Theory? -- 2. The Maximum Principle: Continuous Time -- 3. The Maximum Principle: Mixed Inequality Constraints -- 4. The Maximum Principle: Pure State and Mixed Inequality Constraints -- 5. Applications to Finance -- 6. Applications to Production and Inventory -- 7....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012799820
Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Marketing und Unternehmensplanung an der Hochschule Anhalt. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012519831
“Empirical evidence shows that many markets are characterized by a few large firms that behave strategically, while cohabiting with a competitive fringe of small firms. Thus, there is a need to consider general equilibrium settings that account explicitly for strategic interactions among big...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012519877