Showing 1 - 10 of 14
Martin Hülsen explores individual behavioral trustworthiness of and within the banking industry in Germany based on an economic experiment combined with psychological instruments. He finds that bankers have a reputation for being untrustworthy. However, his evidence also shows that the true...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396799
Chapter 1: Why stories matter during organizational change -- Chapter 2: Bringing Storytelling into work activities -- Chapter 3: Aligning multiple perspectives at work: the use of Collaborative Story Craft -- Chapter 4: Mapping the future story through Collaborative Story Craft. .
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819072
Stellen Sie sich vor, ein demokratischer Staat muss ein komplexes Problem lösen. Der Lösung muss eine Mehrheit der Bevölkerung zustimmen. Es stehen zwei Lösungen zur Wahl: Eine komplizierte, die schwer zu verstehen ist, das Problem aber löst und eine einfache, die leicht verständlich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012821376
Einleitung -- Renteneintrittsentscheidungen aus ökonomischer Perspektive -- Renteneintrittsentscheidungen aus Sicht der Narrativen Ökonomik -- Empirische Untersuchung der Rolle von Narrativen für Renteneintrittsentscheidungen in Deutschland -- Schlussfolgerungen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012692194
Introduction -- Stories in Organizations -- The "Storytelling" Method -- Areas of Application -- Evaluation and Efficacy of Storytelling -- The Storytelling Procedure -- Learning Histories - Application Forms in Scientific and Educational Projects: An Internview with Prof. Rik Peters, University...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013270836
Chapter 1 – Why Public Speaking is an Important Skill -- Chapter 2 – Writing Engaging Presentations -- Chapter 3 – Writing a Synopsis to Draw in Your Audience -- Chapter 4 – Preparing to Give a Talk -- Chapter 5 – Delivering the Talk -- Appendix A - Frequently Asked Questions --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013170801
Einleitung -- Effektive CSR-Kommunikation: Content-Formate, Kommunikationskanäle und deren Wirkungspotenziale -- Methode -- Zentrale Ergebnisse -- Reaktionen auf CSR-Botschaften als komplexes Wirkungsgefüge -- Fazit und Ausblick.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012793273
This book considers ethical issues arising in professional and business settings and the role of individuals making decisions and coping with moral dilemmas. It starts by elaborating on critical thinking and on normative ethical theories, subsequently presenting the structure and cinematic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395923
Storytelling mit Daten: Das Orakel-Prinzip -- Storytelling im digitalen Zeitalter: Narrative, Protagonisten und Storys -- Von der Fragestellung zu den Daten: Warum bin ich relevant? Für wen bin ich relevant? Welche Themen kommen an? Was bewegt Nutzer? -- Der Weg zu einer Datenstrategie:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012496195
Chapter 1: Introduction to Brand Management -- Chapter 2: Ethical Branding -- Chapter 3: Brand Philosophy -- Chapter 4: Brand Positioning -- Chapter 5: Brand Identity -- Chapter 6: Brand Integration -- Chapter 7: Brand in the Digital Era -- Chapter 8: Brand Equity -- Chapter 9: Brand Extension...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012508371