Showing 1 - 10 of 170
How do you start in a new leadership role? In this book, the author presents methods and processes of optimal onboarding that have proven themselves in his numerous leadership roles and in consulting. He shows in a very practical and easy-to-implement way how leaders create strong trust...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013448995
Detailbetrachtung Gewissenhaftigkeit als betriebswirtschaftlicher Erfolgsfaktor Risikopotentiale hoher Gewissenhaftigkeit aus …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012799806
Chapter 1: Why stories matter during organizational change -- Chapter 2: Bringing Storytelling into work activities -- Chapter 3: Aligning multiple perspectives at work: the use of Collaborative Story Craft -- Chapter 4: Mapping the future story through Collaborative Story Craft. .
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819072
Stellen Sie sich vor, ein demokratischer Staat muss ein komplexes Problem lösen. Der Lösung muss eine Mehrheit der Bevölkerung zustimmen. Es stehen zwei Lösungen zur Wahl: Eine komplizierte, die schwer zu verstehen ist, das Problem aber löst und eine einfache, die leicht verständlich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012821376
Einleitung -- Renteneintrittsentscheidungen aus ökonomischer Perspektive -- Renteneintrittsentscheidungen aus Sicht der Narrativen Ökonomik -- Empirische Untersuchung der Rolle von Narrativen für Renteneintrittsentscheidungen in Deutschland -- Schlussfolgerungen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012692194
Introduction -- Stories in Organizations -- The "Storytelling" Method -- Areas of Application -- Evaluation and Efficacy of Storytelling -- The Storytelling Procedure -- Learning Histories - Application Forms in Scientific and Educational Projects: An Internview with Prof. Rik Peters, University...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013270836
Chapter 1 – Why Public Speaking is an Important Skill -- Chapter 2 – Writing Engaging Presentations -- Chapter 3 – Writing a Synopsis to Draw in Your Audience -- Chapter 4 – Preparing to Give a Talk -- Chapter 5 – Delivering the Talk -- Appendix A - Frequently Asked Questions --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013170801
Einleitung -- Effektive CSR-Kommunikation: Content-Formate, Kommunikationskanäle und deren Wirkungspotenziale -- Methode -- Zentrale Ergebnisse -- Reaktionen auf CSR-Botschaften als komplexes Wirkungsgefüge -- Fazit und Ausblick.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012793273
This book considers ethical issues arising in professional and business settings and the role of individuals making decisions and coping with moral dilemmas. It starts by elaborating on critical thinking and on normative ethical theories, subsequently presenting the structure and cinematic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395923
Storytelling mit Daten: Das Orakel-Prinzip -- Storytelling im digitalen Zeitalter: Narrative, Protagonisten und Storys -- Von der Fragestellung zu den Daten: Warum bin ich relevant? Für wen bin ich relevant? Welche Themen kommen an? Was bewegt Nutzer? -- Der Weg zu einer Datenstrategie:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012496195