Showing 1 - 10 of 80
Konsumenten wählen im Zuge der Digitalisierung immer öfter Subskriptionen bzw. Abonnements, um ihre Einkäufe zu automatisieren. Im Mittelpunkt des essentials von Severin Friedrich Bischof und Thomas Rudolph stehen Subskriptionen für Konsumgüter, die von Konsumenten in der Vergangenheit in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402907
Komplexe Einkäufe und der Aufbau dieser Arbeit -- Grundlagen der Markensoziologie -- Marken und Label – zwei Seiten einer Medaille? -- Ökolabel und Markenprodukte -- Glossar Markensoziologie – Alphabetisch -- Literatur und verwendete Quellen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012403314
Zum Preismanagement im Konsumgüterhandel -- Ausgewählte Rahmenbedingungen im Konsumgütersektor -- Zur Datengrundlage der empirischen Untersuchung -- Zur Verschiebung der Nachfrage zwischen Hersteller- und Handelsmarken -- Preis-Qualitäts-Relationen im Konsumgütersektor vor dem Hintergrund...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013192344
Markenpositionierung an FMCG-Märkten -- Neuroökonomische Forschung als Ansatz zur Bestimmung des Repositionierungsspielraums von FMCG-Marken -- Empirische Untersuchung und Poistionierungsempfehlungen für die Untersuchungsmarken.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016455
Chapter 1. Motivation -- Chapter 2. Export Credit Industry -- Chapter 3. Insurance Background -- Chapter 4. Finance Fundamentals -- Chapter 5. Preliminaries -- Chapter 6. New Premium Framework -- Chapter 7. Historic Default Rates -- Chapter 8. Market Version of the Framework -- Chapter 9....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012519937
The traditional role of a bank was to transfer funds from savers to investors, engaging in maturity transformation, screening for borrower risk and monitoring for borrower effort in doing so. A typical loan contract was set up along six simple dimensions: the amount, the interest rate, the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399037
Part I. Blockchain Economics and Financial Market Innovation -- Corporate Finance in the New Business Ecosystem in Digital Age -- The Global Financial System's New Tool: Digital Money -- Redesigning Current Banknotes with Blockchain Infrastructure: A Model Proposal -- Initial Coin Offerings:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399130
1. Introduction -- 2. General Observations -- 3. FinTech and Market-based Financing -- 4. European Approaches to FinTech: The Role of Regulation and the Evolution of Supervision -- 5. FinTech, Chain Transactions and Open Banking -- 6. FinTech Firms -- 7. FinTech and Money -- 8. FinTech, RegTech...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399354
Chapter 1: Introduction -- Chapter 2: Fintech and its historical perspective -- Part I: FINTECH & BLOCKCHAIN: INTERNATIONAL OVERVIEW -- Chapter 3: Financial Engineering and ICT in the past -- Chapter 4: Fintech and Blockchain: Contemporary Issues, New Paradigms and Disruption -- Chapter 5: The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012583338
Historischer Überblick der Betrachtungsweise des Kapitalmarktes -- Bisherige Erkenntnisse und Modelle zur evolutorischen Finanzökonomie -- Relevanz weiterer biologischer und darwinistischer Konzepte zur Erklärung des Kapitalmarktverhaltens.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012705386