Showing 1 - 10 of 512
Chapter 1. The Network Design Story -- Part I The Basic Design Problems -- Chapter 2. Fixed-Cost Network Design -- Chapter 3. Exact Methods for Fixed-cost Network Design -- Chapter 4. Meta-heuristics for Fixed-cost Network Design -- Chapter 5. Parallel Algorithms for Network Design -- Part II...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012596870
Chapter 1: Introduction -- Chapter 2: Circular Economy research: From theory to practice -- Chapter 3: Conceptualization of Circular Economy 3.0: synthesizing the 10Rs hierarchy of value retention options -- Chapter 4: Working with new conceptualization of Circular Economy 3.0 -- Chapter 5: The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013256203
1. Marketing Strategy: A Global Discipline -- 2. The Global Marketing Environment -- 3. Selecting and Entering Global Markets -- 4. Balancing Global Synergies and Local Responsiveness -- 5. Steps in Developing Global Marketing Strategies -- 6. Segmenting Targeting and Positioning in Global...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012821399
Im strategischen Beschaffungsmanagement gewinnen vermehrt ökologische und soziale Gesichtspunkte an Bedeutung. Das neue Gesetz über die unternehmerischen Sorgfaltspflichten zur Vermeidung von Menschenrechtsverletzungen in Lieferketten (Lieferkettengesetz) unterstreicht die Notwendigkeit für...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012655231
This book explores the challenges and opportunities presented by the formulation of a global code of conduct for transnational corporations. It assesses the current state of research on global regulations intended to enhance the social responsibility of transnational corporations, and provides a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396158
This book examines the impact of multinational enterprises (MNEs) on local economies, and presents selected case studies of MNEs operating in low income countries. By balancing external social and environmental costs against its corresponding benefits, the book demonstrates that MNEs can have a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396984
MNEs, Organizational Legitimacy and the Need for Nonmarket Strategies -- Nonmarket strategies within conflicting institutional pressures –The case of western multinationals in a post-socialist context -- Balancing to Utopia: Multinationals in Oligarchies -- Political strategies of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399119
Einleitung -- Teil I: Wissenschaftliche Auseinandersetzung mit CSR & Hidden Champions -- Teil II: Relevanz und Umsetzungspraxis von CSR aus Sicht von Hidden Champions (kategorisiert nach verschiedenen CSR-Handlungsfeldern). Teil III: Erarbeitung von Besonderheiten von Hidden Champions mit Blick...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012627332
Overview over Formal management systems, intrinsic CSR, and the role of culture in management -- Honourable Merchants as a Role Model for Responsible Leadership. History and Perspectives -- Company Case Study 1 - To (crafts)man up: how Swiss SMEs cope with CSR in harsh times -- Company Case...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398844
Unternehmen des Mittelstandes sind eine tragende Säule des wirtschaftlichen Erfolgs, der Arbeitsplatzstabilität und Identität der Gesellschaft. Viele Unternehmen des Mittelstands sind globale Marktführer, übernehmen essentielle soziale Funktionen in der Gesellschaft und sind wichtige...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012496289