Showing 1 - 10 of 51
This book investigates the existence of stochastic and deterministic convergence of real output per worker and the sources of output (physical capital per worker, human capital per worker, total factor productivity -TFP- and average annual hours worked) in 21 OECD countries over the period...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401997
modernen Logistik, Materialwirtschaft und Produktion. Dabei wird besonders auf die heutzutage alles entscheidende Integration …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013510286
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013510959
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013511916
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013513656
VI Der Wandel der Zeiten und der Arbeitsmethoden im Verlagswesen wird auch an diesem Buch sichtbar. Die 8. Auflage erscheint erstmalig im Copydruckverfahren, d. h. , die Mitar­ beiter haben auch das gesamte Layout entworfen, und es war erforderlich, alle Zeichnungen, Formeln und Tabellen der 7....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013514092
Konsequenzen der Strategiedebatte für die Produktion -- Eine empirische Analyse von Fertigungsstrategien -- Supply … Chain Risk Management als Element der Produktionsstrategie -- Revenue Management — eine Strategie für die Produktion in der … Measurement -- Ableitung von IT-Strategien für die Produktion -- Notwendigkeit und Gestaltungsmöglichkeiten eines …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516821
Herbert Scarf is a distinguished economist and has made a number of extraordinarily significant contributions to economics, game theory and operations research. This work has generated a major research field in economics termed Applied General Equilibrium Analysis. This book comprises all his...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013523109
This is a seminal book for anyone who wants to understand, shape or study the communication surrounding sustainability in their interactions with colleagues, employees, supply chain partners, and external stakeholders. It develops essential insights on the basis of an extensive review of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397801
Value Chain Marketing (VCM) is a promising strategy to overcome immediate customers’ innovation resistance. By pursuing VCM, material suppliers enlarge their target group beyond their immediate customers and address their downstream customers as well. Treading on relatively unexplored grounds,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402008