Showing 1 - 10 of 110
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521184
Weil sie unterschiedliche Unternehmensaktivitäten bündeln, werden Konglomerate in der Praxis im Rahmen einer Unternehmensbewertung häufig mit einem pauschalen Abschlag in Höhe von 10-15 Prozent versehen. Dieser pauschale Konglomeratsabschlag wirft jedoch bei näherer Betrachtung Fragen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516586
Das Lizenzgeschäft führt in vielen Branchen der Wirtschaft ein Schattendasein. Daß ihm eine höhere Bedeutung als Instrument der Unternehmungspolitik zukommen sollte, zeigt die vorlie­ gende Arbeit. Allerdings ist eine intensive Beschäftigung mit diesem Verfahren geboten, um seine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013512114
Zwischen Kostendegression und Kundennähe - Welche Unternehmenskonzepte haben Zukunft? -- Zwischen Kostendegression und Kundennähe — Welche Unternehmenskonzepte haben Zukunft? -- Von den Sozialsystemen bis zur Bankenpolitik: Wohlstand durch Veränderung -- Von den Sozialsystemen bis zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516513
Unternehmenspolitik -- Wirtschaft und Gesellschaft als Herausforderungen -- Leadership und wertorientierte Mitarbeiterführung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516722
This publication is in collaboration with the University of Buckingham and is the result of a combined research and review process carried out by the three Editors who belongs to the University of Ferrara, Italy, the University of Buckingham, UK and Swansea University, UK. The book deepens the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397804
A compact overview of the most relevant concepts and developments in International Management. The various strategy concepts of internationally active companies and their implementation in practice are the core of this book. The authors describe the particularities of international value chain...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402014
This book explores a major media management topic on the basis of case study research conducted in European, US and Brazilian media companies. More specifically, it examines the dynamics of employee engagement, aiming at organizational development through change. The book contemplates the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402055
This edited volume brings together academics from both innovation and marketing fields to explore the additional value for companies that can be generated with the innovations in marketing and the marketing of innovations. If ideas need to reach the marketplace, then marketing strategies,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402077
Dragan Djuri? looks at strategy tools from a process-ontological worldview as proposed by the Process Organization Studies discourse. Building on Wittgenstein's later philosophy he understands science and management as language games thereby developing a view of strategy tools as objects with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402088