Showing 1 - 10 of 48
Executives in Europe have significantly expanded their role in operations - in parallel to their strategic leadership. At the same time, they need to make decisions faster than in the past. In these demanding times, a redesigned Business Intelligence (BI) should support managers in their new...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402079
This book presents the proceedings of the Gmunden Retreat on NeuroIS 2015, reporting on topics at the intersection of Information Systems (IS) research, neurophysiology and the brain sciences. Readers will discover the latest findings from top scholars in the field of NeuroIS, which offer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402126
Part I: E-Services in Public and Private Sectors -- Part II: Governance, Metrics and Economics of IT -- Part III: Information and Knowledge Management -- Part IV: IS Development and Design Methodologies -- Part V: IS Theory and Research Methodologies -- Part VI: Legal and Ethical Aspects of IS...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521315
This textbook on network economics provides essential microeconomic instruments for the analysis of network sectors like telecommunications, transport or energy. Network-specific characteristics emerge both on the cost side and benefit side, requiring network providers to develop innovative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401952
This monograph deals with theoretical and practical aspects of creating course timetables at academic institutions. The task is typically to create a timetable that suits the requirements of the stakeholders - students, lecturers, and the administration - as well as possible. The book presents...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401987
Eine wesentliche Herausforderung an Handelsunternehmungen besteht schon immer darin, die Position als Informationsspezialist zu verbessern, wettbewerbsentscheidendes Wissen aufzubauen sowie vorhandene Ansätze der Handelsbetriebsführung weiterzuentwickeln. Die zunehmende Bedeutung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013510340
Der Kundendienst als wichtige Schnittstelle des Unternehmens nach außen wird bisher nur unzureichend von der Informationsverarbeitung unterstützt. Ausgehend von den einzelnen Phasen des Kundendienstprozesses zeigt der Autor mit Hilfe von Praxisbeispielen Möglichkeiten dazu auf. Daran...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013514262
Grundlagen -- Architektonische Grundlagen -- Organisatorische Grundlagen -- Rechtliche Grundlagen -- Datenhaltungssysteme -- Datenbanksysteme -- Data Warehouse-Systeme -- Dokumentenmanagementsysteme -- Anwendungssysteme -- Personalbedarfsplanungssysteme -- Personaleinsatzplanungssysteme --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516891
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520958
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521110