Showing 1 - 10 of 293
Natascha Hebestreit begründet hier die These: Für einen Wirtschaftsakteur besteht Verantwortung darin, berechtigte Vertragsansprüche zu erfüllen. Wenn nämlich derzeit in der Wirtschaft von „Verantwortung“ gesprochen wird, verbirgt sich dahinter eine höchst individuelle Interpretation....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402168
Distance Leadership als führungsbezogene Implikation der Dezentralisierung und Internationalisierung von Unternehmungsaktivitäten -- Das Phänomen „Distance Leadership“: Erschließung theoretischer Grundlagen in Bezug auf eine „neue“ Führungsform -- Theoriegestützte Entwicklung eines...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516726
In dem Spannungsfeld zwischen strategischer und finanzieller Sichtweise bewegt sich das gesamte Planungs- und Entscheidungssystem eines Unternehmens. Das Buch thematisiert diese Hauptströmungen betriebswirtschaftlicher Argumentation, arbeitet die Unterschiede heraus und stellt dazu die als Best...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516751
In der Auseinandersetzung mit der Generierung und Implementierung von Verfahrensinnovationen wurden die kognitiv-emotionalen Bedingungen der Innovativität bisher vernachlässigt; Konzeptionen des Führungsverhaltens bieten keine zufriedenstellenden Lösungen. Diana E. Krause entwickelt ein...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517127
Grundlagen – Konzepte – Erfahrungen -- Führen mit Zielen – ein wiederentdecktes und bewährtes Haus- bzw. (All-)Heilmittel?! -- Anwendungsfelder des Führens mit Zielen -- Führen mit Zielen – die (Ohn-)Macht des Geldes -- Führen mit Zielen – Implementierung und Evaluation --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517164
Public management is undoubtedly an acknowledged area of management science, but with meager empirical research. This book takes this challenge and presents a rare analysis of public management from the perspective of 12 Prime Ministers of Poland who governed between 1989 and 2014. The author...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397782
This book connects a buying psychology driven by American beliefs and values with a company’s go-to market strategy, the goal being to sensitize readers to how the cultural values of a particular country or region can impact the business environment. The book also addresses the reasons behind...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397923
This volume provides rich insight into the nature and practice of media management. Contributions assess the degree to which management of media firms requires a unique set of skills, highlighting similarities and differences of media firms compared with other industries in terms of management...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397926
While this book contains numerous facts and empirical findings and touches on policy issues, its main contribution to the existing literature lies in the theoretical perspective it offers. The core of this book is a general equilibrium theory of labor and marriage presented in Chapter 2, which...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401932
China is entering a new stage of economic and societal development, called China 2.0, a new era that is characterized by China’s diminishing low-cost advantage and increased local competition. Succeeding in the China 2.0 era will require western managers to reposition their businesses....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401953