Showing 1 - 10 of 233
Value Chain Marketing (VCM) is a promising strategy to overcome immediate customers’ innovation resistance. By pursuing …; identifies the critical factors for suppliers’ marketing success, and compares the performance of VCM trials, using a multi …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402008
Entstehen eines "Gesamtleistungs-Marketing" beiträgt …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013510131
Vertriebssteuerung ohne fundierte Strategie bleibt Stückwerk, denn einzelne Maßnahmen verpuffen. Es genügt nicht, nur auf Kundenwünsche zu reagieren. Wer seine Wettbewerbsposition sichern will, muß Kundenbeziehungen aktiv gestalten, Kaufprozesse grundlegend analysieren und sich auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013510556
Interaktive Medien versprechen einen neuen Zugang zum Markt und den Kunden vor dem Hintergrund einer nachlassenden Wirkung der traditionellen Medien. Doch wie können sie in die Marketingaktivitäten aufgenommen werden und welchen Mehrwert liefern sie für den Dialog mit dem Kunden tatsächlich?...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516990
Die klassischen Methoden der Neukundengewinnung -- Welchen Stellenwert hat die Empfehlung für die Neukundengewinnung? -- Die Angst vor der Frage nach Empfehlungen -- Die Einstellung des Verkäufers zur Empfehlung -- Empfehlungsmarketing in der Praxis -- Der Umgang mit Kundenwiderständen -- Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516999
Vertriebssteuerung ohne fundierte Strategie bleibt Stückwerk, denn einzelne Maßnahmen verpuffen. Es genügt nicht, nur auf Kundenwünsche zu reagieren. Wer seine Wettbewerbsposition sichern will, muß Kundenbeziehungen aktiv gestalten, Kaufprozesse grundlegend analysieren und sich auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013505861
This volume includes the full proceedings from the 1994 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference held in … Nashville, Tennessee. The research and presentations offered in this volume cover many aspects of marketing science including … marketing strategy, consumer behavior, international marketing, marketing education, among others. Founded in 1971, the Academy …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401985
This volume includes the full proceedings from the 1999 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference held in … Coral Gables, Florida. The research and presentations contained in this volume cover many aspects of marketing science … including marketing strategy, consumer behaviour, international marketing, advertising, marketing education, among others …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402023
This volume includes the full proceedings from the 1995 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference held in … Orlando, Florida. The research and presentations offered in this volume cover many aspects of marketing science including … marketing strategy, consumer behavior, advertising, branding, international marketing, marketing education, among others …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402024
This volume includes the full proceedings from the 1998 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference held in … Norfolk, Virginia. The research and presentations offered in this volume cover many aspects of marketing science including … marketing strategy, consumer behaviour, entrepreneurial marketing, international marketing, advertising, marketing education …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402034