Showing 1 - 10 of 247
Die klassischen Methoden der Neukundengewinnung -- Welchen Stellenwert hat die Empfehlung für die Neukundengewinnung? -- Die Angst vor der Frage nach Empfehlungen -- Die Einstellung des Verkäufers zur Empfehlung -- Empfehlungsmarketing in der Praxis -- Der Umgang mit Kundenwiderständen -- Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516999
erfolgreichen Distribution. Hierzu müssen die absatzmarktgerichteten Funktionseinheiten (Marketing und Vertrieb) koordiniert in … Entscheidungen zur operativen Markenführung einbezogen werden. Durch die vorherrschende Arbeitsteilung zwischen Marketing und … zur effektiven und effizienten Gestaltung der Zusammenarbeit von Marketing und Vertrieb im Konsumgütersektor. Ausgehend …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517356
Technologieorientierten Unternehmen wird ein Hang zum Overengineering und zu einer Vernachlässigung marktorientierter … konzeptionellen Bezugsrahmen zur Generierung von Marketingstrategien für technologieorientierte Unternehmen. Dieser neue Bezugsrahmen …-Based View) und ermöglicht dadurch technologieorientierten Unternehmen eine Entwicklung von Strategien, welche nicht nur den …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517398
retain employees of different age groups as motivated and productive workforce members. An innovation and marketing … organizational fields, including HR, marketing, and management. Professional trainers, scholars and students of economy and business …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522881
Reaktive Preisentscheidungssituationen, wie z.B. preisbezogene Kundenanfragen unter Bezugnahme auf günstigere Wettbewerbsangebote oder aggressive Preisunterbietungen von Konkurrenten, sind in der industriellen Praxis weniger die Ausnahme als vielmehr eine das Tagesgeschäft bestimmende...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517353
In the era of Big Data our society is given the unique opportunity to understand the inner dynamics and behavior of complex socio-economic systems. Advances in the availability of very large databases, in capabilities for massive data mining, as well as progress in complex systems theory,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401937
demonstrates the author’s great insight and academic brilliance in the fields of finance, technological innovations and marketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401943
The purpose of this book is to establish a connection between the traditional field of empirical economic research and the emerging area of empirical financial research, and to build a bridge between theoretical developments in these areas and their application in practice. Accordingly, it...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401969
This book gives an introduction to R to build up graphing, simulating and computing skills to enable one to see theoretical and statistical models in economics in a unified way. The great advantage of R is that it is free, extremely flexible and extensible. The book addresses the specific needs...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402051
This book is a comprehensive introduction to financial modeling that teaches advanced undergraduate and graduate students in finance and economics how to use R to analyze financial data and implement financial models. This text will show students how to obtain publicly available data, manipulate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402086