Showing 1 - 10 of 104
Value Chain Marketing (VCM) is a promising strategy to overcome immediate customers’ innovation resistance. By pursuing VCM, material suppliers enlarge their target group beyond their immediate customers and address their downstream customers as well. Treading on relatively unexplored grounds,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402008
Das Management enger Geschäftsbeziehungen zwischen Unternehmen oder Unternehmen und Konsumenten wird oft als Erfolgsfaktor propagiert. Als eigenständiges Forschungsgebiet hierzu hat sich das Relationship Marketing in den letzten Jahren fest etabliert. In dem vorliegenden Buch wird ein Fazit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013509733
Customer Integration ist ein Management-Konzept, das der tatsächlichen Umsetzung des abstrakten Leitbildes "Kundenorientierung" dient. Es zielt darauf ab, Unternehmen im Business-to-Business-Bereich konsequent vom Markt bzw. von den Kunden her zu führen. Dabei setzt es an der Erkenntnis an,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013513295
Die klassischen Methoden der Neukundengewinnung -- Welchen Stellenwert hat die Empfehlung für die Neukundengewinnung? -- Die Angst vor der Frage nach Empfehlungen -- Die Einstellung des Verkäufers zur Empfehlung -- Empfehlungsmarketing in der Praxis -- Der Umgang mit Kundenwiderständen -- Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516999
Einleitung: Spitzenleistungen in Vertriebs- und Kundenmanagement -- Top-10-Erfolgsfaktoren für Spitzenleistungen im Vertrieb -- Excellence in Sales ist ein Thema für das gesamte Unternehmen -- Der Zusammenhang von Marketing- und Vertriebsstrategie -- Entwicklung von erfolgreichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517173
Database marketing is at the crossroads of technology, business strategy, and customer relationship management. Enabled by sophisticated information and communication systems, today s organizations have the capacity to analyze customer data to inform and enhance every facet of the enterprise...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522720
Data is transforming how and where we market to our customers. Using a series of case studies from pioneers, this book will describe how each marketing function is undergoing fundamental changes, and provides practical guidance about how companies can learn the tools and techniques to take...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013523119
Denkblockaden im Marketing – und wie Sie sie aufbrechen -- Gehirn-Viren und K.o.-Marketing -- Marketing, eine brauchbare Definition -- Der Kunde, das unbekannte Wesen -- So geht's – praktische Gebrauchsanleitung -- Die gewinnende Strategie -- Ihr eigenes Personen-Marketing -- Zur Praxis des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517101
This is a seminal book for anyone who wants to understand, shape or study the communication surrounding sustainability in their interactions with colleagues, employees, supply chain partners, and external stakeholders. It develops essential insights on the basis of an extensive review of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397801
This edited volume brings together academics from both innovation and marketing fields to explore the additional value for companies that can be generated with the innovations in marketing and the marketing of innovations. If ideas need to reach the marketplace, then marketing strategies,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402077