Showing 1 - 9 of 9
Allgemeine Methodenlehre -- Auswahltechniken und Datenerfassung -- Methoden der Datenanalyse -- Methoden kulturvergleichender Forschung -- Anwendungsbeispiele im Marketing -- Abschließende Bemerkungen zur Ethik der Forschung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019044
das Lernen zum Gedächtnis -- Motivations- und Emotionstheorien -- Theorien zu Macht, Kontrolle und Austausch -- Theorie … Emotionstheorien Theorien zu Macht, Kontrolle und Austausch Theorie der Laienepistemologie Die Autoren Prof. Dr. Gerhard Raab lehrt an …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019657
. Jedes Kapitel stellt eine Theorie vor, die dann anhand typischer Problemfelder aus dem Marktgeschehen illustriert wird. Die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517169
The assessment of local, regional or national impacts of an influx of tourists - of different kind and origin - has in recent years become a new challenge for economics research in the tourism sector. There is a clear need to develop solid methodologies through which the socio-economic impacts...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015397
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520824
This book offers a panoramic view of recent advances in spatial complexity, in order to enhance our understanding of complex spatial networks by simplicity in terms of both the basic driving forces of systemic impacts and the modelling of such systems. Simple models mapping out the evolution of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521233
'Advances in Tourism Economics' follows his predecessor 'Advances in Modern Tourism Research' (2007) in providing a thorough assessment of state-of-the-art economic research in this rapidly developing field. The authors start by analyzing the recent upsurge of model-based economic research in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521249
Editorial Introduction -- Behavioral Issues: Loyalty Measurement in Tourism -- Tourists Return Intentions -- Evaluation of the Interrailers’ Satisfaction Regarding the Tourism Services and Activities in Italy, Greece and Croatia -- Forecasting Tourism Demand for South Africa Using a Single...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016343
Die Bedeutung der Kommunikation im Rahmen des unternehmerischen Handelns wächst, je stärker das gesellschaftliche und politische Umfeld in die Überlegungen einbezogen werden muss. Die Werbung als klassisches Kommunikationsinstrument verliert an Bedeutung, während Öffentlichkeitsarbeit,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019278