Showing 1 - 10 of 23
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012109803
Emissions trading challenges the management of companies in an entirely new manner: Not only does it, like other market-based environmental policy instruments, allow for a bigger flexibility in management decisions concerning emission issues. More importantly, it shifts the mode of governance of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015438
Emissions trading (ET) challenges business managers in an entirely new manner, changing the criteria by which environmental policy steers management decisions from hierarchical to monetary. The 24 contributions to this volume discuss ET theoretically and empirically in these broad topic areas:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520608
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520981
Spatial Econometrics is a rapidly evolving field born from the joint efforts of economists, statisticians, econometricians and regional scientists. The book provides the reader with a broad view of the topic by including both methodological and application papers. Indeed the application papers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521072
Knappheit, Kosten und Arbeitsteilung: das Allokationsproblem -- Bestimmungsgründe des Marktangebots -- Bestimmungsgründe der Marktnachfrage -- Das Marktgleichgewicht -- Märkte für Produktionsfaktoren -- Marktmacht und externe Effekte -- Die Rolle des Staates in der Marktwirtschaft --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424998
This Third Edition updates the "Solutions Manual for Econometrics" to match the Fifth Edition of the Econometrics textbook. It adds problems and solutions using latest software versions of Stata and EViews. Special features include empirical examples using EViews and Stata. The book offers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402217
1. Marktökonomische Grundlagen.- 2. Kartelle und Fusionen.- 3. Wettbewerbsrechtlicher Rahmen -- 4. Differenzierung und Innovation -- 5. Designwettbewerb -- 6. Qualitätswettbewerb und Produktinnovation -- 7. Patentrennen und Patentschutz -- 8. Prozessinnovationswettbewerb.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020943
Einführung: Das Allokationsproblem und seine Lösung durch den Markt -- Einführung: Das Allokationsproblem und seine Lösung durch den Markt -- Gütermärkte -- Angebot, Nachfrage und Marktgleichgewicht bei Vollkommener Konkurrenz -- Ursachen, Folgen und Grenzen von Marktmacht -- Strategischer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014107
Marktökonomische Grundlagen -- Kartelle und Fusionen -- Wettbewerbsrechtlicher Rahmen -- Differenzierung und Innovation -- Designwettbewerb.- Qualitätswettbewerb und Produktinnovation -- Patentrennen und Patentschutz -- Prozessinnovationswettbewerb.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015423