Showing 1 - 7 of 7
This volume brings together selected papers from the 17th EBES Conference, organized in Venice in winter 2015. The theoretical and empirical papers present the latest research in diverse areas of business, economics, and finance from many different regions. They chiefly focus on the interactions...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396314
This volume focuses on the latest findings concerning financial environment research and the effects on business. Major topics addressed range from finance-driven globalization, contagion risk transmission, financial sustainability, and bank efficiency, to oil price shocks and spot prices...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398114
Eine attraktive Arbeitgebermarke ist in Zeiten des Fachkräftemangels das A und O im Personalmarketing. Gerade für kleine und mittelständische Unternehmen im internationalen Konkurrenzumfeld stellt die Rekrutierung und Bindung geeigneter Mitarbeiter eine besondere Herausforderung dar. Dieses...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401812
Geschäftsideen präsentieren und vermarkten -- Geschäftsprozesse steuern -- Risiken managen -- Mitarbeiter führen -- Verhandlungsmanagement -- Netzwerke aufbauen -- Projektmanagement -- Interkulturelle Geschäftsbeziehungen aufbauen und pflegen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018136
How Polish Firms Use the EU Funds for Innovative Projects? -- Competitive Intelligence Among SMEs -- Workplace Bullying in Malaysia -- Team Context and Team Performance -- Discussion Frames in Motherhood Blogs -- Strategic Partnerships in the Construction Industry in Latvia -- A Proposed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019844
Unternehmer und Geschäftsführer mittelständischer Unternehmen werden zunehmend mit Fragen zu ethisch-moralischen Grundsätzen, Corporate Social Resposibility und Nachhaltigkeit konfrontiert. Wie sieht ein ethisch korrektes Unternehmen aus? Wie geht man gerecht und zukunftsorientiert mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020323
Eine attraktive Arbeitgebermarke ist in Zeiten des Fachkräftemangels das A und O im Personalmarketing. Gerade für kleine und mittelständische Unternehmen im internationalen Konkurrenzumfeld stellt die Rekrutierung und Bindung geeigneter Mitarbeiter eine besondere Herausforderung dar. Dieses...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517986