Showing 1 - 10 of 478
Various psychographic traits that most directly influence consumers’ private label attitudes are the focal point of Stefanie Weiss’ investigation. The author develops a comprehensive profile of psychographic predictors of attitude and identifies ways of translating these insights into...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819101
This book presents an overview of corporate governance and risk management, analyzing their interdependence and particularly their relevance in banking. It discusses current trends in corporate governance, such as stakeholder management, financial performance and the cost of equity, compensation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013263162
These proceedings focus on selected aspects of the current and upcoming trends in business communication. In detail the included scientific papers analyse and describe communication processes in the fields of sports, finance, culture, politics, brand management and corporate communications. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396572
A Comparative History of Commerce and Industry, Volume I offers a subjective review of how the cultural, social and economic institutions of commerce and industry evolved in industrialized nations to produce the institution we now know as business enterprise
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396697
Mareike Schad examines how redistributive policy measures influence intergenerational income mobility, taking into account various facets of the parent-child connection. In the first part, the author investigates the impact of education and education policy on income mobility both theoretically...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397674
Einführung und institutionelle Grundlagen -- Informationsfunktion -- Rechnungslegung und Kapitalmarkt -- Bilanzierungs- und Bewertungsgrundsätze -- Ausschüttungsbemessung -- Bilanzpolitik -- Publizität -- Wirtschaftsprüfung -- Prüferhaftung und Prüfungspolitik -- Unabhängigkeit des Prüfers.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012508327
Dieses Fachbuch fokussiert auf das sport- und gesundheitstouristische Nachfrageverhalten der "Generation plus". Einer Konsumentengruppe in ihrer zweiten Lebenshälfte, die mit einer großen Neugier in Bezug auf sich selbst und die Welt und einem Plus an Interessen, Anspruch und Kaufkraft...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401477
Dieser Band stellt in der erweiterten 2. Auflage die wesentlichen Faktoren eines guten Risikomanagements vor. Hans-Christian Brauweiler präsentiert sein Konzept des Risk Cubes, welches die zur Klassifizierung und Kategorisierung häufig verwendete zweidimensionale Risk Map um eine dritte und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401542
Die hohe Relevanz von Bilanzstrukturrisiken im Niedrig- bzw. Negativzinsumfeld führt zu der zentralen Frage nach etwaigen Abhängigkeiten der präferierten Anlage- und Kreditlaufzeiten vom aktuellen Marktzins. Aus dieser Abhängigkeit wiederum resultiert die Frage nach der Angemessenheit der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401664
Deutschland -- Entrepreneurial Choice: Wer gründet ein Unternehmen? Merkmale von Gründern -- Entrepreneurship als Prozess …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401734