Showing 1 - 10 of 149
Maximilian Lantelme examines the historical growth and decline developments of large German family and non-family businesses between 1971 and 2011. Based on a sample of the 143 largest German companies in 1971 and in 2011, the author investigates the long-term development of each company and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396184
German economic history in the industrial age has classically formed an important basis for the study of economic growth and industrialisation more generally. This book aims to introduce English-language readers to modern German economic history based on a selection of work by one of Germany's...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398130
Dr. Andrea H. Schneider ist Geschäftsführerin der Gesellschaft für Unternehmensgeschichte in Frankfurt am Main. Dr …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517099
Der Unternehmer — ein nicht ganz so guter Bekannter -- Schüler unternehmen was — die Schülerfirma neoprendo -- Der Tecsaner -- Die Top-Agenten -- Triple H -- Vom Eismann zum Tiefkühlkostkönig -- Der T-Shirt-Individualist -- Das Kontaktgenie -- Hallo, Mister Automation -- Unternehmer nach...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014415
Christoph Rose provides a broader differentiation of the perspective on family-owned companies. In contrast to several studies that merely discuss family-owned companies and non-family companies, his analysis is based on family influence, so the dominating heterogeneity of family-owned companies...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396230
This textbook gives a clear and comprehensive overview of the process of strategic marketing planning. The authors provide a systematic framework that helps to structure the vast and complex marketing knowledge, thus making it more accessible and easier to use for strategic marketing planning....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396527
Das Herausgeberwerk bietet erstmals einen umfassenden Überblick des strategischen Managements von Organisationen im Stiftungswesen und der damit verbundenen Erfahrungen. Eine Vielzahl von renommierten Autoren aus Praxis und Wissenschaft bieten in ihren Beiträgen u. a. Einblick in die Themen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401402
Das Buch beschreibt neben den relevanten Private-Banking-Märkten die im Markt vorherrschenden Strategien. Darauf aufbauend werden sowohl das Leistungsangebot als auch die wesentlichen Erfolgsfaktoren für das Private Banking dargestellt. Die Autoren sind ausgewiesene Experten des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401711
Der Markt fordert von Unternehmen immer schneller neue Produkte mit hoher Qualität zu niedrigen Preisen - eine Entwicklung, die sich weiter intensivieren wird. Wie kann Wertschöpfung unter diesen Bedingungen gelingen? Bisherige Strategie- und Managementverfahren bieten nicht immer eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401841
Wie soll ein zukunftsweisendes Personalmanagement aussehen? Welche Handlungsfelder eröffnen sich für die Unternehmen im Umgang mit dem demografischen Wandel in all seinen Facetten? Dieses Buch vermittelt die Instrumente eines wirksamen und nachhaltigen Personalmanagements zusammengefasst in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401876