Showing 1 - 10 of 59
offshoring on German productivity, employment, and employment structure. She provides a well-balanced synthesis of theoretical …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521251
Claudia Lehmann explores service productivity from the providers, customer and operations perspective in the German … airport industry using a solid empirical foundation. Available service productivity concepts, methods, measurements and their … deliver considerable value for both management and academia. Contents Systematic literature review on service productivity …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395866
The process of firms' growth - in terms of productivity or employment - is a major concern of policy makers. In this … boost labour productivity? 3. Does innovation in one period improve innovation performance in subsequent periods? …The process of firms’ growth – in terms of productivity or employment – is a major concern of policy makers. In this …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520879
-multinational” technology transfer of Spanish firms that were acquired by foreign companies and the second analysing productivity growth rate …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016562
Die Beitragsautoren diskutieren ein breites Spektrum betriebs- und volkswirtschaftlich relevanter Aspekte der Service-Ökonomie. Untersucht werden die Integration von Kunden in den Prozess der Leistungserstellung sowie die Wirkungen der Informatisierung auf den Arbeitsmarkt, das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012429439
Systematic Review of the Service Dominant Logic-Literature -- Opportunities and challenges for the German Airport Industry -- Drivers and barriers influencing the ability to innovate in service organizations. -Typology of innovation opponents
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016457
Die zunehmende Bedeutung von Dienstleistungen, die Verschärfung des Wettbewerbs in vielen Bereichen sowie neue Möglichkeiten der einfachen Informationsübertragung zwischen Kunden und Anbietern hat aus der Perspektive des Marketings die Wirksamkeit der Leistungsindividualisierung verstärkt....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016741
Bei Preisänderungsentscheidungen in Unternehmen ist die Antizipation von Kundenreaktionen auf Preisänderungen zentraler Bestandteil der Überlegungen des Managements. Thomas R. W. Schmidt untersucht, welche Informationen Preisentscheider zur Antizipation von Kundenreaktionen auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016951
Warum sind obere Führungsetagen nach wie vor so homogen männlich zusammengesetzt, obwohl es seit vielen Jahren Maßnahmen für mehr Vielfalt gibt? Organisationen sind in der Auswahl oberer Führungskräfte pfadabhängig: Während beim Eintritt in die Organisation weibliche und männliche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021218
Das Image eines Studienfachs bestimmt wesentlich dessen Attraktivität für junge Menschen. Tom Schöpe bietet einen umfassenden Erklärungsansatz zur Konzeptualisierung des Studienfachimages sowie zu dessen Determinanten und Wirkungen auf die Studienfachwahl. Dabei wählt er die Perspektive des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517045