Showing 1 - 10 of 45
Part I: Theoretical Setting for Regional Strategies and Regional Success -- 1 Introduction -- 2 Theoretical Foundation and Literature Review -- Part II: Development of a Regional Success Factor Model for the Analysis of the Regional Strategy-Success Relationship -- 3 Structural Equation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015237
This book is published open access under a CC BY 4.0 license. This open access book offers something for everyone working with market segmentation: practical guidance for users of market segmentation solutions; organisational guidance on implementation issues; guidance for market researchers in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395874
This timely book explores crises as an inevitable part of modern society, which causes ramifications not only for organisations, but also for a diverse range of stakeholders. Addressing the need for organisations to be guided by a stakeholder-oriented approach throughout all phases of the crisis...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395933
Sebastian Frericks examines, based on a qualitative content analysis, the factors that lead large German listed companies to downfall. He finds factors and motives uncared for as well as new interrelations between variables that can be used to develop a future-looking risk sensitivity based on a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396062
This book puts forward a carefully crafted theoretical framework that makes a substantial contribution to the field of organizational resilience. It is a framework that goes far beyond the traditional crisis management perspective (accidents, scandals, etc) to an investigation of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396513
Früherkennung und Prävention von Krisen: Themenfelder, Eskalationsleiter, Issue Management -- Krisenprozesse: Krisenstab, Krisenhandbuch, Notfallübungen und Medientraining -- Ziele und Dialoggruppen der Krisenkommunikation.- Krisennachbereitung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020443
Das Buch stellt die Gefahr von Shitstorms dar, die schnell in Sozialen Medien aufziehen und Unternehmen schaden können. Die Sozialen Medien oder das Web 2.0 stellen eine besondere Herausforderung für das Marketing dar, da die Konsumentinnen und Konsumenten Rückmeldung zu den gekauften...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021249
Innovative Konzepte zur Krisenbewältigung — eine aktuelle Bestandsaufnahme -- Unternehmenssanierung in Deutschland — die wirtschaftliche Lage bleibt angespannt, doch Restrukturierungen bieten klare Chancen -- Rekapitalisierung — neue Wege der Unternehmensfinanzierung -- Aus der Krise zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014094
Ad-hoc-Krisen treten urplötzlich auf. Sie sind durch herkömmliche Frühwarnsysteme nicht zu orten und bergen existenzgefährdendes Potenzial. Ihre Häufigkeit nimmt in dynamischen Wettbewerbsverhältnissen und in einer vernetzten Welt sprunghaft zu. Nur durch spezifische Managementansätze zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517370
Vier Erfolgsformeln krisengeschützter Unternehmen -- Treiber der Konzentration: der Industry Shark -- Klein, aber fein: der Local Specialist -- Einzigartige marktbezogene Fähigkeiten: der Regional Hero -- Nachhaltiger Gewinner: der International Champion.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424965