Showing 1 - 10 of 582
Part 1: Introduction of the Chinese Fashion Market -- Part 1.1: overview of the Chinese Fashion Market -- Part 1.2: Re-evaluating the Market Potential: a perspective of domestic fashion brands -- Part 1.3: Too big to lose: a perspective of global fashion brands in the Chinese market -- Part 2:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013270838
“China is blazing the trail in technology, and this is transforming consumers and their lives profoundly at a pace that no other world region is experiencing. Deep understanding of Chinese consumers is therefore mission critical. Sethi provides a fascinating perspective based on his deep...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395904
Wolfgang Weitzl introduces a novel perspective for measuring consumer trust in eWOM by applying a rigid scale development process. In doing so, the research aims to set new methodical standards for developing reliable, valid and practicable research instruments. Most importantly, however, the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396188
This book focuses on the concept of “brand hate” and consumer negativity in today’s digital markets. It explores the emotional detachment consumers generate against valued brands and how negative experiences affect their and other consumers' loyalty. In today's world, it is almost...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398189
This book examines the factors involved in consumer responses to food produced in regions near the Fukushima Daiichi Nuclear Plant following the March 2011 Eastern Japanese earthquake, and assesses how responses to reports on food safety and risk of radiation contamination shaped consumer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398364
Reputation ist als abstraktes Phänomen empirisch schwer zu erfassen; daher wird sie über den Umweg von sichtbaren Indikatoren gemessen. Eric Horster entwickelt ein Messinstrument, um die Komplexität des Reputationskonstruktes abbilden und dieses auf die Reiseentscheidung im Internet beziehen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016744
Grundlegendes Verständnis von Permission Marketing.- Identifizierung von Determinanten einer Einwilligung in Direktmarketingmaßnahmen -- Verhaltenswissenschaftlich fundierte Untersuchung zentraler Determinanten einer Einwilligung in Direktmarketingmaßnahmen aus Konsumentenperspektive --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017000
I: Gestaltung eines Erwartungsmanagements als Herausforderung für das Dienstleistungsmarketing -- 1. Bedeutung eines Erwartungsmanagements im Dienstleistungsbereich -- 2. Forschungsziele und Forschungsfragen -- 3. Gang der Untersuchung -- II: Schaffung einer theoretischen Basis für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017021
Katrin Plein untersucht, welche Verhaltensweisen von Kunden die betroffenen Mitarbeiter im Beschwerdemanagement als problematisch erleben. Für die Ableitung verschiedener Ausprägungen dysfunktionalen Beschwerdeverhaltens zieht sie insbesondere Schilderungen von Beschwerdebearbeitern in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017980
Dirk Fischer entwickelt auf Basis von emotions- und gedächtnispsychologischen Theorien das Konstrukt des „Emotionalen Markenerlebnisses“ (EME) als Darstellung eines bindungsrelevanten Markenerlebnisses sowie eine Skala zur Messung des Konstrukts. Das EME wird konzeptualisiert als das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018669