Showing 1 - 10 of 165
In this book, specialists and scholars present a comprehensive account of the latest developments in Chinese new media. The articles explore important areas such as security of cyberspace in China; the development of WeChat and micro-blogs; public opinions of social media and the transformation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397789
This volume provides rich insight into the nature and practice of media management. Contributions assess the degree to which management of media firms requires a unique set of skills, highlighting similarities and differences of media firms compared with other industries in terms of management...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397926
Introduction -- Part I: Convergence and Strategic Management -- Part II: Convergence and Advertising and Marketing -- Part III: Convergence and Consumer Behavior -- Part IV: Convergence and Technology -- Part V: Convergence and Journalism -- Part VI: Future Outlook
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016711
Kathrin Natterer widmet sich bislang ungeklärten Wirkungszusammenhängen zwischen persönlicher und historischer Nostalgie im Kontext von Medienprodukten unter Berücksichtigung verschiedener Einflussvariablen, wie z.B. Stimmung, Nostalgieempfänglichkeit, Alter und Geschlecht. Hierzu führt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013368520
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520470
Die Medienwirtschaft – eine der schnelllebigsten Branchen unserer Zeit – ist ein hoch innovativer Wirtschaftsbereich. Märkte, Produkte und Geschäftsmodelle entwickeln sich rasant und führen zu immer neuen Anwendungen. Das Gabler Kompakt-Lexikon Medien bietet einen aktuellen und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015182
: Netzwerkeffekte -- Wettbewerb in der Medienbranche -- Publizistischer versus ökonomischer Wettbewerb -- Printmedien: Geschichte der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014052
a long-term force, it has been monopoly, and not competition, that has been the prevailing market structure in the …This book takes a multi-disciplinary approach to analyzing the nature of “competition” and “competitive advantage … industry. In fact, in recent decades, the monopoly position of the Big Four appears increasingly impenetrable-none have faced a …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017347
Monopol präferierten Koordinationsmechanismen von denen im Wettbewerb unterscheiden können …Der Wettbewerb zwischen Unternehmen verlagert sich hin zum Wettbewerb zwischen ganzen Wertschöpfungsketten. Hierdurch … unterschiedliche Koordinationsmechanismen einer Supply Chain in einer Monopol- und in einer Wettbewerbssituation. Er zeigt, dass sich …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517425
This book explores the importance and the types of media innovation policies formulated and implemented in various European countries. Each country analysis illustrates the evolution and structure of news media markets and media cross-ownership policies in recent years and evaluates how...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396579