Showing 1 - 10 of 79
Key Factors of Economic Growth -- Commodity, Utility Density, Quality and Labor -- Consumption and the Growth of Consumption -- Organization—protection and restriction -- Production Theory- Individuals and Manufacturers -- Analyze of Economic Growth.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017068
This book sheds new light on long-established concepts of microeconomic production theory and combines general theoretical analysis with references to management tools. It deals with concepts of microeconomic production theory, using the fund-flow model of Nicholas Georgescu-Roegen as a basic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520703
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520874
Multi-stakeholder partnering has become the 'new mantra' of decision-makers in business, government and civil society. Yet our understanding of what drives success and failure in these institutions remains incomplete. The book introduces a production theory which describes how the relationship...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015900
Preliminaries on convex analysis and vector optimization -- Conjugate duality in scalar optimization -- Conjugate vector duality via scalarization -- Conjugate duality for vector optimization problems with finite dimensional image spaces -- Wolfe and Mond-Weir duality concepts -- Duality for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016178
1. Einführung -- 1.1. Einleitung -- 1.2. Problemstellung -- 1.3. Gang der Untersuchung -- 1.4. Begriffsbestimmung und Typologie der Dienstleistungen -- 2. Strategisches Dienstleistungsmanagement -- 2.1. Grundlagen des strategischen Managements -- 2.2. Management der Informations- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019117
1. Gegenstand und Ziele der Produktion.- 2. Produktions- und Kostentheorie -- 3. Produktionsplanung und -steuerung in Theorie und Praxis -- 4. Produktionsprogrammplanung -- 5. Bereitstellungsplanung -- 6. Durchführungsplanung -- 7. Produktionsorientierte Managementkonzepte.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021398
Kundenorientierung ist eine der wichtigsten Strategien von Unternehmen. Mass Customization, Customer Relationship Management und Key Account Management zählen heute zu den Standard-Konzepten von Marketing- und Produktionsmanagern sowie Produktentwicklern. Doch welche dieser vielfältigen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517198
Eine Bestandsaufnahme der Forschungsergebnisse auf dem Gebiet der betriebswirtschaftlichen Produktionstheorie zeigt …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517416
Softcover version of the second edition Hardcover.Incorporates a new author, Dr. Chris O'Donnell, who brings considerable expertise to the project in the area of performance measurement. Numerous topics are being added and more applications using real data, as well as exercises at the end of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520409