Showing 1 - 10 of 584
: Measurement and Indicators -- 4 Innovation Union Scoreboard: Central Monitoring System for the EU -- 5 Country Profiles and …-combination) of knowledge, the accurate monitoring and measurement of R&D efficiency and innovation performance on national, regional …1 Introduction -- 2 Methodological and Epistemic Framework: From Positivism to Post-positivism -- 3 Innovation …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017069
Zusammenfassung bestehender Modelle und Messinstrumente der Forschungsfelder Intrapreneurship, Innovation, Organisation … Rahmenbedingungen für Innovation eingesetzt werden können. Der Inhalt Zusammenfassung bestehender Modelle und Messinstrumente der … Forschungsfelder Intrapreneurship, Innovation, Organisation und Psychologie Befragung zum Innovations- und Intrapreneurship-Klima in …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018735
The main aim of this book is to develop and implement an innovative tool: exchange-entitlement mapping, or E-mapping for short. This tool enables us to look at the economic and social opportunities to develop human capabilities for different groups of individuals, depending on their group...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012106309
PrÄzisierung des Untersuchungsgegenstandes und Begriffsbildung -- Konzeptionelle Grundlagen -- Empirische Untersuchung -- Diskussion der Erkenntnisse und Ableitung von Schlussfolgerungen -- Zusammenfassung und Ausblick.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424993
Konzeptionelle und theoretische Grundlagen -- Entwicklung eines Inventars zur Messung von Einkaufsstress … Instrument zur Messung von Einkaufsstress, untersucht geschäfts-, sortiments- und verkäuferspezifische Faktoren, die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425010
Mit dem Wandel der Beratungsbranche hat sich auch die Art und Weise der Beschaffung von Beratungsleistungen durch die Klienten verändert. Das professionelle Management von Angebotssituationen bekommt eine immer größere Bedeutung: Aus der Perspektive des Anbieters werden diese zum...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425136
Der Aufbau der Unternehmensmarke findet in der Regel über die Entwicklung und Kommunikation der Unternehmensidentität statt. Christina Suckow identifiziert relevante Elemente, mithilfe derer die Identität reiner E-Brands über die Webseite aufgebaut und transportiert wird. Im Rahmen einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425320
This book gives a thorough and systematic introduction to the latest research results on hesitant fuzzy and its extensions decision making theory. It includes five chapters: Hesitant Fuzzy Set and its Extensions, Distance Measures for Hesitant Fuzzy Sets and Their Extensions, Similarity Measures...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396057
Concept of Legitimacy Legitimacy and its Measurement The Determinants of Legitimacy Economic Freedom and Legitimacy Target …The Concept of Legitimacy -- Legitimacy and its Measurement -- The Determinants of Legitimacy -- Economic Freedom and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396801
The concept of 'Natural Capital' has come to play a central role in current debates about biodiversity and nature conservation. It implies an approach to the natural world based on the valuation of places and species in terms of money. This is, in a variety of ways, both attractive and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397054