Showing 1 - 10 of 1,931
gegenseitigkeitsorientierten Verhaltens -- 4.2 Durchsetzung sozialer Normen durch reziprokes Verhalten -- 5 Gesellschaftliche Stakeholder als … Verhaltensexperimente auf und überträgt sie auf das Verhalten von Stakeholdern. Er zeigt, dass - im Gegensatz zur bisherigen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019160
· Theoretische Betrachtung von Versicherung durch Familie, Markt und Staat -- Historische Entwicklung wohlfahrtsstaatlicher Versicherung in Deutschland -- Versicherung und Umverteilung in Deutschland und Großbritannien -- Versicherung vs. Arbeitsanreize in Deutschland. .
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020425
Oligopolexperimente -- Deviations from Equilibrium in an Experiment on Signaling Games: First Results -- Strategy Choice and Network … Incentives in Firms: An Experimental Approach -- Risky-Choice Behavior -- Georges-Louis Leclerc de Buffon’s ‘Essays on Moral … his contributions to game theory are well-known, the behavioral side of his scientific work has received less public …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522862
risk and risk attitude concepts. Behavior under uncertainty emerges from this book as something to base more on inquiry and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520749
This volume on experimental economics offers both new research grounds and a bird's eye view on the field. In the first part, leading experimental economists, among them Vernon S. Smith and Daniel Friedman, give inspiring insights into their view on the general development of this field. In the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520821
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014402
This book is written for those seeking a decision theory appropriate for use in serious choices such as insurance. It … standard decision theories like expected utility or cumulative prospect theory. …This book is written for those seeking a decision theory appropriate for use in serious choices such as insurance. It …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520645
Part I - The New World of Economic Thinking: Economic Thinking -- Anything Worth Doing Is Not Necessarily Worth Doing Well -- Maslow’s Hierarchy of Needs-And Economist’s Demand -- Part II -The New World of Market Economics: Price and the “Law of Unintended Consequences”.- Pricing Lemons,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015897
Kontraktgütermarketing als konzeptioneller Rahmen des Kompetenzmarketing -- Die Vertrauensbildung im Kontraktgütergeschäft -- Grundlegung des Kompetenzmarketing für Kontraktgüter -- Branchenspezifische Konkretisierung und Gestaltungsvorschläge für die Umsetzung des ganzheitlichen Modells...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516551
Protektionsverhalten von Verkäufern als Zielgröße von Konsumgüterherstellern und Handelsunternehmen -- Grundlagen des persönlichen Verkaufs im Einzelhandel -- Bestandsaufnahme der Literatur zum Verkäuferverhalten -- Theoretische Bezugspunkte und konzeptionelle Ableitung des Konstrukts...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517454