Showing 1 - 10 of 838
This book offers a comprehensive treatment of the economic and technical foundations for new organizational forms, relations and processes. It provides a wide range of underlying concepts and frameworks that help the reader understand the major forces driving organizational and marketplace...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520913
This textbook gives a clear and comprehensive overview of the process of strategic marketing planning. The authors provide a systematic framework that helps to structure the vast and complex marketing knowledge, thus making it more accessible and easier to use for strategic marketing planning....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396527
The book is based on practical experience gained during the planning and execution of e-governance projects in India coupled with extensive research based on six national/multi-state-level agriculture related projects. It assesses e-governance projects in terms of desired project outcomes and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398159
Das Buch widmet sich Machern und Meistern, die mutig mit Aufbruch, Chancen und Veränderung umgehen. Es versammelt ihre wichtigsten Erkenntnisse und Einsichten, die sie auf ihrem Weg gewonnen haben und verbindet sie zu einem Big Picture. Aus ihrer persönlichen Perspektive wird gezeigt, was sie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401526
Phänomen der Unternehmensplanung mit einem mehrjährigen Zeithorizont. Guido Pieroth entwickelt ein ökonomisch- psychologisches …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016519
Einleitung: „Es ist die Strategie, natürlich!“.- Die Strategie steckt im emotional starken Produkt -- Ohne strategische Planung geht gar nichts!- Der Verlust der strategischen Wettbewerbsvorteile und die Konsequenzen -- Vom Umgang mit Komplexität – Ein teuflisches Streitgespräch -- Mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016976
Previous research focused either on the relationship between strategic planning and performance or coordination mechanisms and performance. Therefore, a conceptually and empirically validated understanding of the interaction between these three factors is limited. This study addresses this gap...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017307
Dirk Lippold schildert die grundlegenden Faktoren, die bei einer marktorientierten Unternehmensplanung eine Rolle …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019818
In the world of digital business, the line between strategy and tactics is blurring. Traditionally large companies would adopt strategic frameworks which planned over three- to five-year timescales, while most digital start-ups had little interest in comprehensive and rigorous strategic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019825
Entwicklungsgeschichte des strategischen Denkens -- Begriffliche Abgrenzungen -- Theoretische Perspektiven des Strategischen Managements -- Die empirische Strategieprozessforschung im Überblick -- Die Phase der strategischen Zielplanung -- Die Phase der strategischen Analyse und Prognose -- Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020291