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Einzelrisiken als versicherungstechnische Einheiten -- Grundlagen der Versicherungsnachfragetheorie -- Versicherungstechnisches Risiko und seine Messung -- Versicherbarkeit von Einzelrisiken -- Versicherungstechnische Gestaltung der Einzelrisiken -- Grundlagen der Risikoprämienkalkulation --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020032
Insurance intermediaries can help consumers to economize on information and transaction costs in insurance markets. This book analyzes conduct and performance in the market for insurance information services by applying search theoretical and industrial organization approaches. Based on a sample...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520827
Erklärungsmodellen des Underpricing-Phänomens auf Basis der Agency-Theorie sowie Ableitung von Hypothesen zur Überprüfung von …-Phänomens auf Basis der Agency-Theorie sowie Ableitung von Hypothesen zur Überprüfung von Einflussfaktoren Empirische Untersuchung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020440
book applies the Nobel Prize awarded economic theory of Adverse Selection to analyze the topic theoretically …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520588
The book addresses the mechanisms of culture in the digital age. Its author, professor at Higher School of Economics, tackles a number of highly relevant issues: the modus operandi of culture in a market environment, the role of money in the process and some methods intended to help consumers in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522755
Dieses Buch bietet der Finanzdienstleistungsbranche eine umfassende Gesamtschau der deutschen Altersvorsorgesysteme. Vor dem Hintergrund der Niedrigzinsphase und der demografischen Entwicklung unterziehen Dr. Heinz Benölken und Nils Bröhl sie einer kritischen Detailbewertung im Hinblick auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401410
In den letzten Jahren sind die strategischen Ausrichtungen in der Versicherungsbranche verstärkt durch marketingorientierte Managemententscheidungen geprägt. Ein solches Marketing-Broadening bedeutet die Ausrichtung aller Unternehmensbereiche auf den Markt, und hier vornehmlich auf den Kunden....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401731
Theoretical Background -- Convergence-Divergence within Strategic Groups -- From Crisis to Opportunitiy: How Market Shocks Impact Interfirm Rivalry.-Performance Effects of Corporate Diverstiture Programs
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015884
This book explores how a range of innovative disruptive technologies is about to combine to transform the insurance industry, the products it produces, and the way the industry is managed. It argues that unless current insurance providers react to these waves of disruption they will be swept...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019778
This book explores the profound transformation that has taken place in European insurance legislation since January 2016. Expert contributions discuss the changes that have taken place in the supervision of insurance and reinsurance undertakings through an economic risk-based approach. They...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019794