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This textbook on international business integrates the academic study of international trade and foreign direct investment with the actual strategic and operational decisions of exporters and multinational enterprises. The book aims to merge managerial decision making in the internationally...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520709
This book explores the internationalization of Turkish multinationals by examining a set of firms from various industries and providing eleven detailed case studies. The authors aim to discover the reasons behind the drive for internationalization within the firms, and how their...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396370
Konzeption der Business Development Methodik -- Motivation der Betrachtung von Emerging Markets -- Betrachtungsweise von Emerging Markets -- Von Märkten zu Räumen -- Exemplifikation der Business Development Methodik -- Transfer des Tensors -- Mutation des Tensors -- Rückkopplung des Tensors...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516697
Part I: Theoretical Setting for Regional Strategies and Regional Success -- 1 Introduction -- 2 Theoretical Foundation and Literature Review -- Part II: Development of a Regional Success Factor Model for the Analysis of the Regional Strategy-Success Relationship -- 3 Structural Equation...
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Erfolgsmotor? Strategisches Personalmanagement unter dem Einfluss der zunehmenden Globalisierung -- Internationalisierung von … Serviceorganisation -- Globalisierung und E-Business im Mittelstand -- KVP zur Sicherung der internationalen Wettbewerbsfähigkeit der …
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Das Buch zeigt den Weg zu erfolgreichen Geschäften in Afrika. Es vereint dabei die Erfahrungen vieler Unternehmen mit der wissenschaftlichen Perspektive und den Erkenntnissen des Centre for Business und Technology in Africa der Hochschule Flensburg. Das populäre Bild Afrikas ist immer noch von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020525
The book describes the strategies and processes of a multi-national US corporation, Motorola, applied in entering emerging markets around the globe. It details the structured approach, innovative ways and concerted efforts involved. Executives learned how to gain foothold in unknown territory...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520532
Erstes Kapitel: Einleitung -- Zweites Kapitel: Forschungsstand und Problemkonkretisierung -- Drittes Kapitel: Entwicklung des Bezugsrahmens -- Viertes Kapitel: Empirische Untersuchung -- Fünftes Kapitel: Kernbefunde, Limitierungen und Implikationen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014799
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520889
economics. This book examines firms' objectives in the comparatively new perspective shaped by globalization. The positive and …
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