Showing 1 - 10 of 2,703
Jugend und das Konzept Carsharing Theoretische Erklärungsmodelle zur Verkehrsmittelwahl Quantitative Hauptstudie: Carsharing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018272
Wirtschaftlichkeitsuntersuchungen und gesundheitsökonomische Evaluation -- Methodik der Entscheidungsanalyse -- Entwicklung eines Markov-Modells -- Ergebnisse der Basisfallbetrachtung, Sensitivitäts- und Szenarioanalysen des Fallbeispiels.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013414512
Eine bedeutende Zielgruppe für Industrie und Handel, auch bezüglich des Konsums von alltäglichen Gebrauchsgütern, sind die 18-29jährigen Konsumenten. Allgemeine Verhaltensschemata lassen sich auf diese jungen Konsumenten häufig nicht mehr anwenden, da es sich heute um einzelne kulturelle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516870
Die Beziehung zwischen Markenpersönlichkeit und Konsumentenpersönlichkeit -- Erfassung der Wirkung einer kongruenten Beziehung zwischen Marken- und Konsumentenpersönlichkeit auf das Nachfrageverhalten -- Modellprüfung -- Zusammenfassende Beurteilung und Forschungsbedarf.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014680
This book is open access under a CC BY 4.0 license. This book provides an original and challenging analysis of one of the most pressing social issues of our times: intergenerational inequality. Based on recent mixed-method research, it explores the extent and scope of generational divides...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012654133
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010346688
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010350557
In order to measure the dynamics of flow-performance relationships for a multi-domicile sample, Simon Weiler applies existing flow-performance research methods to a broad set of European equity (UCITS) funds and proves that major findings (performance-chasing behaviour and a convex...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819093
Various psychographic traits that most directly influence consumers’ private label attitudes are the focal point of Stefanie Weiss’ investigation. The author develops a comprehensive profile of psychographic predictors of attitude and identifies ways of translating these insights into...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819101
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819126