Showing 1 - 10 of 162
Aus den beträchtlichen Reaktionen des Kapitalmarkts auf Veränderungen der Umsatzerlöse von Unternehmen ergibt sich - auch aus ökonomischer Sicht - die Forderung, die einschlägigen Rechnungslegungsnormen manipulationsresistent zu gestalten. Christian Herold untersucht, unter welchen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516559
Den Umsatzerlösen kommt hinsichtlich ihrer Informations- und Anspruchsbemessungsfunktion eine wesentliche Bedeutung zu. Sie stellen eine zentrale Größe zur Gewinnermittlung dar und bilden die Ausgangsgröße zur Bestimmung der Ansprüche von Unternehmenskoalitionären. Roberto Becker geht der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517295
This book from the Quintessence series offers essential know-how on the theory and practice of sales, the main turnover and value driver of any business. Sales can be seen as the “front line” where key business successes are prepared and put into practice. Sales managers and salespeople, but...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396365
Zum internationalen Erfolg kleiner und mittelständischer Unternehmen -- Grundlagen zur Analyse der Internationalisierung von KMU -- Konzeptionelle Grundlagen zur Bestimmung von Erfolgsfaktoren der Internationalisierung der Absatzmärkte von KMU -- Methodische Grundlagen und empirische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014987
Rapid changes in business along with better informed customers threaten the traditional sales and procurement process. Thousands of sales and procurement people are threatened with extinction, yet all is not destined to be doom and gloom. A new way of partnering between these two roles can, in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398144
The first year of developing a new sales territory is a daunting task—especially in dog-eat-dog industries. The traditional advice is to train quickly on product, grab a customer list, start calling for appointments, discover opportunities, and close deals. In fact, almost every sales model...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018161
AI and Algorithmics have already optimized and automated production and logistics processes. Now it is time to unleash AI on the administrative, planning and even creative procedures in marketing, sales and management. This book provides an easy-to-understand guide to assessing the value and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396017
Dieses Buch beleuchtet das Thema Sales & Operations Planning (S&OP) aus einer praxisnahen und anschaulichen Perspektive, unterstützt durch verständliche Erläuterungen der theoretischen Grundlagen und zahlreiche Beispiele aus der Konsumgüterindustrie. Gezeigt wird, mit welchen Hebeln die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401628
Introduction -- Sales Strategy - Setting the Fundamental Course -- Sales Management - Designing Structures and Processes, Managing People and Living the Culture -- Information Management as the Key to Professionalism in Sales -- Customer Relationship Management - Staying on the Ball!
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016050
Grundlagenstudium Verkaufsförderung, Coupons und Couponing -- Definition eines theoretischen Rahmenmodells der Couponwirkung -- Entwicklung eines panelökonometrischen Absatzreaktionsmodells -- Empirische Untersuchung langfristiger Absatzeffekte mit realen Transaktionspaneldaten.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017176